Centra handlowe do liftingu

Agnieszka Zielińska
opublikowano: 16-11-2010, 00:00

Nowe marki i aranżacje wnętrz, czasem przebudowa to nie jedyne zmiany w centrach handlowych.

Właściciele galerii odświeżają wystrój i uzupełniają zestaw najemców

Nowe marki i aranżacje wnętrz, czasem przebudowa to nie jedyne zmiany w centrach handlowych.

Każdy obiekt handlowy, nawet najbardziej popularny, wymaga co jakiś czas zmian. Odświeża się więc wystrój i pozyskuje nowych najemców.

Zmiana wnętrz i oferty

Swoją ofertę pod koniec 2010 r. poszerza i uatrakcyjnia m.in. warszawska Galeria Mokotów. We wrześniu zadebiutowały tutaj nowe sklepy sieciowe i nowe marki polskie i zagraniczne. Większość to firmy odzieżowe.

Salony w Galerii Mokotów uruchomiły m.in. marki Tally Weijl i Stradivarius. Nowy salon Tally Weijl ma 250 mkw., a oprócz ubrań oferuje buty, paski i biżuterię. Z kolei salon marki Stradivarius, należącej do hiszpańskiej grupy Inditex, na 350 mkw., oferuje ubrania i dodatki.

Zwolennicy zdrowego stylu życia po zmianach w Galerii Mokotów też znajdą coś dla siebie. Od jesieni sklep Organic Farma Zdrowia został powiększony o delikatesy z żywnością ekologiczną.

To nie koniec zmian.

— Zamierzamy wprowadzić kolejne marki i uzupełnimy ofertę sklepów odzieżowych i obuwniczych. Przybędzie także sklepów dla matek z dziećmi — ujawnia Irmina Kondraciuk, menedżer w Galerii Mokotów.

Zmiany to efekt badań przeprowadzonych na zlecenie Galerii przez TNS OBOP.

— Wynika z nich, że nasz obiekt związany jest z modą i artykułami kojarzącymi się ze stylem życia. Jesteśmy ponadto doceniani za dużą liczbę sklepów. Chcemy utrzymać ten wizerunek. Dlatego poszerzamy i uatrakcyjniamy zwłaszcza ofertę odzieżową — dodaje Magdalena Woronowicz, menedżer marketingu galerii.

Zmiany dotyczyć będą nie tylko oferty, ale również wnętrz. Obejmą m.in. zmianę kolorystyki i identyfikacji wizualnej, w tym przede wszystkim oznakowań informacyjnych.

Najemcy zmieniają lokal

Nowe marki pojawiły się w ostatnich miesiącach również w innym warszawskim centrum handlowym Sadyba Best Mall. Do jego najemców dołączyły ostatnio takie firmy, jak: L’occitane, Mothercare, Promod oraz Tatuum.

Sklep kosmetyczny L’occitane sprzedaje produkty do kąpieli, pielęgnacji ciała i wyroby perfumeryjne. Mothercare to salon z ubrankami i asortymentem dla niemowląt i dzieci do ósmego roku życia. W Sadybie pojawiły się też dwie nowe marki odzieżowe: Promod i Tatuum. Otwarto także kwiaciarnię "W te pędy". Galeria zyskała również nowy wyjazd z ul. Konstancińskiej w ulicę Św. Bonifacego.

Na zmiany zdecydowali się również dotychczasowi najemcy. Bank Millennium, usytuowany dotąd na parterze galerii, przeniósł się do budynku kina Imax, zaś sklep La Passion du Vin zmienił nazwę na Bon Appetit La Passion du Vin. Obecnie mieści się między restauracją Pizza Marzano, a bankiem Millennium.

Na rekomercjalizację decydują się właściciele innych warszawskich obiektów, w tym Centrum Promenada. Przedsięwzięcie zaczęło się we wrześniu i potrwa do końca 2010 r. Jego efektem ma być 30 nowych sklepów.

Za przebieg i efekty rekomercjalizacji odpowiada firma ECC Property Management, która na co dzień zajmuje się zarządzaniem nieruchomościami komercyjnymi. W ramach odświeżania wizerunku centrum podpisano już 60 umów najmu. Część to nowe kontrakty z dotychczasowymi najemcami. Trzydzieści dotyczy jednak zupełnie nowych sklepów. W Promenadzie pojawią się m.in. takie nowe marki, jak: River Island i debiutująca na warszawskim rynku Diva z modnymi akcesoriami, a także sklepy: Ecco, Caterina, Galeria Milano, The Body Shop, Ochnik, Gatta, Ispot, Yes oraz stoisko z biżuterią Ti Sento.

Wzbogacono też ofertę rozrywkową. Do 13 sal kinowych, krytego lodowiska, sali zabaw dla dzieci, barów i restauracji dołączyły też m.in. kawiarnia Wayne’s Coffee i powiększona lodziarnia Grycan.

Wiele zmian przeprowadzono również w salonach dotychczasowych najemców. Odświeżono i powiększono sklepy Apart i Sephora, zmieniono lokalizację salonów Marino Fabiani i Rosenthal. Na podobny zabieg zdecydowały się również Instytut Kosmetyczny dr Ireny Eris oraz sklep Douglas.

Relaks w cenie

Metamorfozy przechodzą nie tylko warszawskie centra.

Pierwszy w północnej części Polski Fitness Klub Calypso, Reserved, reKids, Kino 5D, pralnia Biała Róża oraz firma zegarmistrzowska to nowi najemcy gdańskiej Galerii Przymorze. Łącznie nowe marki wynajęły tam ponad 1,7 tys. mkw. Za ponowną komercjalizację tego centrum odpowiadała firma King Sturge.

— W ostatnim czasie wynajem powierzchni w naszej galerii cieszy się dużym zainteresowaniem sieci handlowych. To ogromna szansa na odnowienie zestawu najemców. Najważniejszym celem dla nas jest poszerzenie oferty rekreacyjno-rozrywkowej gdańskiej galerii — podsumowuje Piotr Karpiński, dyrektor w firmie King Sturge, która zarządza Galerią Przymorze.

Zwraca on uwagę na światową tendencję, zgodnie z którą obiekty handlowe są nie tylko miejscem robienia zakupów, ale przede wszystkim spędzania czasu i odpoczynku. Podkreśla, że właściciele galerii, którzy decydują się na przeprowadzenie zmian i poszerzanie swojej oferty, coraz częściej biorą to pod uwagę.

Kto już to zrobił

W ostatnich latach w Polsce rekomercjalizację przeprowadził m.in. poznański Stary Browar. Pod koniec 2008 r. w obiekcie otwarto trzy nowe placówki: sklep włoskiej marki odzieżowej MaxCo, trafikę z cygarami Old Havana oraz pijalnię czekolady Van Hellder. Pojawił się też butik Versace Jeans/DG. Rok później w Starym Browarze otwarto również m.in. pierwszy w Polsce salon marki Zara Home, oferujący artykuły dekoracji i wyposażenia wnętrz.

W maju i czerwcu 2010 r. przeprowadzono rekomercjalizację Galerii Kazimierz w Krakowie, której właścicielem jest firma Globe Trade Centre. Do najemców dołączyły wówczas głównie luksusowe marki. Znalazły się wśród nich m.in.: Armani Collezioni, Ermenegildo Zegna, Hugo Boss, Burberry, Church’s, Kenzo, J.M.Weston, Baldinini i Badura.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Zielińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu