Centra handlowe zarabiają na medycynie i urodzie

MCH
opublikowano: 31-05-2011, 00:00

Według danych firmy PRCH Retail Research Forum, 6 proc. obrotów zapewniają centrom handlowym placówki związane ze zdrowiem i urodą.

Według danych firmy PRCH Retail Research Forum, 6 proc. obrotów zapewniają centrom handlowym placówki związane ze zdrowiem i urodą.

Z sondy przeprowadzonej przez śląskie centrum handlowe Silesia City Center na 500 osobach wynika, że ponad 73 proc. Polaków chętnie widziałoby w galerii przychodnię. Z usług gabinetu lekarskiego w galerii skorzystałoby 62 proc. ankietowanych. Na leczenie podczas zakupów wybrałoby się 69 proc. kobiet i 56 proc. mężczyzn. Na pytanie o to, jaki lekarz powinien mieć swój gabinet w centrum handlowym, 79 proc. respondentów wskazało dentystę, zaś 67 proc. dermatologa. Aż 95 proc. uważa, że w centrum handlowym może znajdować się gabinet chirurga plastycznego.

Zdaniem Marty Drzewieckiej, dyrektor ds. marketingu Silesia City Center, jest to przykład na to, jak zmieniają się funkcje centrum handlowego.

— W galeriach handlowych robimy zakupy, spotykamy się z przyjaciółmi, chodzimy do kina, na koncerty, oglądamy wystawy sztuki. Teraz przyszedł czas na leczenie lub przynajmniej konsultacje lekarskie. Wynajęciem powierzchni w centrach od lat interesują się firmy farmaceutyczne, które organizują w nich swoje akcje edukacyjne, bezpłatne porady, spotkania z lekarzami, konsultantami — mówi Marta Drzewiecka.

W Silesia City Center jesienią 2011 r. powstanie pierwszy gabinet stomatologiczny w centrum handlowym w Polsce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MCH

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy