Centra handlowe zwiększają powierzchnię

  • Marta Sieliwierstow
opublikowano: 14-12-2015, 22:00

Właściciele obiektów handlowych walczą o klientów. Wskazuje na to między innymi zakończona w tym roku rozbudowa 15 galerii.

Centrum handlowe Bielany (obecnie Aleja Bielany) powiększyło się o 35 tys. mkw., stając się największym obiektem handlowym w Polsce o powierzchni 145 tys. mkw. W 2016 r. rozbudowy będą stanowić 10-15 proc. podaży szacowanejna ok. 500 tys. mkw. Również w 2017 r. duża część powierzchni handlowej, która pojawi się na rynku, powstanie w wyniku rozbudów. Centrum handlowe Janki powiększy się o 22 tys. mkw., a Centrum Krakowska 61 — o 20 tys. mkw. Największa rozbudowa jest planowana w warszawskim Forcie Wola. Przybędzie mu 50 tys. mkw., a inwestycja zakończy się w 2017 lub 2018 r.

— Obiekty, których właściciele nie inwestują w jakość i nie reagują na zmieniające się potrzeby klientów, stracą na konkurencyjności, co odbije się na poziomie pustostanów i stawkach czynszu — prognozuje Magdalena Sadal, starszy konsultant w dziale wycen i doradztwa Cushman & Wakefield. © Ⓟ

28 Tyle centrów handlowych oddano do użytku w 2015 r...

16 …tyle zostanie oddanych do użytku w 2016 r…

1,725 mld EUR…a tyle wydali inwestorzy na zakup centrów handlowych w Polsce od stycznia do początku grudnia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Sieliwierstow

Polecane