Centralny Port Komunikacyjny pod Warszawą to nie tylko lotnisko

Materiał partnera
08-08-2018, 14:34

Będzie to filar nowoczesnego systemu komunikacyjnego w Polsce. Stworzenie CPK zakłada po pierwsze budowę portu lotniczego, który zastąpi Lotnisko Chopina w zakresie ruchu transferowego, który już się tam nie mieści.

Po drugie to program kolejowy, który obejmie bezpośrednimi połączeniami 120 miast i 13 mln ludzi. Po trzecie, utworzenie CPK spowoduje zagospodarowanie terenów w miejscu, które niedługo będzie najlepiej skomunikowanym obszarem w kraju. Zakłada się, że samo lotnisko wygeneruje bezpośrednio 37 tys. nowych miejsc pracy, a pośrednio może to być nawet 150 tys.

Czy ta inwestycja jest konieczna? Czy pomoże naszej gospodarce tak, by realnie zwiększyć dochody budżetowe? Czy jest szansą na skok cywilizacyjny? Na te i inne pytania odpowie Mikołaj Wild, wiceminister resortu infrastruktury i rządowy pełnomocnik do spraw budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie pod Warszawą.

https://web.facebook.com/events/2136138476625679/

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Centralny Port Komunikacyjny pod Warszawą to nie tylko lotnisko