Ceny aut elektrycznych spadły w Chinach o połowę, w USA i Europie wzrosły

opublikowano: 20-08-2021, 12:49

Średnia cena elektrycznego auta spadła przez dekadę w Chinach o 47 proc. W USA i Europie wzrosła w tym samym okresie, informuje PA Media powołując się na raport JATO Dynamics.

Analitycy wyliczyli, że w okresie kiedy średnia cena auta elektrycznego w Chinach spadła o połowę, w USA wzrosła o 38 proc., a w Europie poszła w górę o 28 proc.

Chiny dokonały od 2009 roku wielkich inwestycji w produkcję aut elektrycznych, zaoferowały także znaczące zachęty dla ich potencjalnych nabywców. Ta polityka okazała się tak skuteczna, że obecnie władze nie muszą już tak promować „elektryków” i mogą ograniczać zachęty, zauważa PA Media.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

Analitycy JATO zwracają uwagę, że zachęty stosowane w USA przyniosły korzyści tylko producentom aut elektrycznych segmentu premium i spowodowały „wypchniecie” z rynku potencjalnych nabywców o niskich dochodach.

JATO twierdzi, że średnia cena nowego auta elektrycznego jest największa w Europie. W Wielkiej Brytanii „elektryk” jest zwykle 52 proc. droższy od auta z silnikiem spalinowym, a w Holandii o 54 proc. Wyjątkiem jest Norwegia, gdzie średnia cena auta elektrycznego to 44,5 tys. EUR wobec 53 tys. EUR w przypadku auta z silnikiem spalinowym.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, PA Media

Polecane