Ceramika Nowa Gala chce poprawić marżę EBITDA do ok. 17% na koniec 2016 r.

ISBnews
opublikowano: 13-03-2014, 08:47

Ceramika Nowa Gala zakłada poprawę marży EBITDA do poziomu ok. 17% do końca 2016 r., czyli o 7 pkt proc. Chce zwiększać przychody w tempie 5% rocznie, wynika z założeń strategii na lata 2014-2016. Zainwestuje łącznie 45 mln zł.

"Celem strategicznym spółki jest poprawienie marży EBITDA, która uległa erozji w ostatnich 5 latach na skutek ogólnego kryzysu w budownictwie. Spółka zakłada poprawienie marży EBITDA do końca roku 2016 o 7 pkt proc. do poziomu ok. 17% w następstwie realizacji inicjatyw strategicznych w trzech głównych obszarach: zwiększania wykorzystania mocy produkcyjnych (4-5 pkt proc. poprawy marży); nowych technologii (inwestycje w formowanie płytek nieszkliwionych oraz druk cyfrowy powinny wygenerować poprawę marży o 1-2 pkt proc.); optymalizacji procesów (szereg działań w tym m.in. uproszczenie oferty, konsolidacja zakupów, redukcja zatrudnienia, uproszczenie procesów powinno wygenerować poprawę marży o 3 pkt proc.)" - czytamy w strategii.

Spółka stawia sobie za cel rozwój sprzedaży w tempie 5% rocznie w okresie obowiązywania strategii. Spółka przewiduje, że w okresie 3 lat nastąpi skrócenie łańcucha dostaw w dystrybucji płytek ceramicznych.

"Zarząd planuje przeznaczenie łącznie 45 mln zł na nakłady inwestycyjne w okresie 2014-2016, z tego 10 mln zł na inwestycje odtworzeniowe, 15 mln zł na modernizację i nowe technologie oraz 20 mln zł na rozwój logistyki i magazynów" - czytamy dalej.

Zarząd Ceramiki zakłada utrzymanie średniego poziomu kapitału obrotowego oraz średniego zadłużenia odsetkowego na poziomach z końca roku 2013 w okresie 2014-2016, podano również.

Jako kluczowe elementy polityki wobec akcjonariuszy spółka wymieniła propozycję umorzenia akcji własnych będących w posiadaniu grupy (9 220 757 szt. stanowiących 16,43% kapitału zakładowego) w 2014 roku oraz politykę dywidendową na okres 2014-2016 zakładającą przeznaczanie rocznie na dywidendę min. 30% skonsolidowanego zysku netto grupy, jednakże nie więcej niż 10 groszy na akcję.

Ceramika Nowa Gala jest producentem gresowych płytek podłogowych. Spółka posiada 3 zakłady produkcyjne o łącznych mocach około 8,5 mln m2 rocznie. Aktualnie spółka zatrudnia około 600 osób.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBnews

Polecane