Chalupec: Zmieszanie polityczne wokół PKN Orlen pogorszyło wizerunek spółki

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 13-05-2005, 14:56

Zamieszanie polityczne wokół PKN Orlen negatywnie wpłynęło na wizerunek spółki - uważa prezes PKN OrlenIgor Chalupec.

Zamieszanie polityczne wokół PKN Orlen negatywnie wpłynęło na wizerunek spółki - uważa prezes PKN OrlenIgor Chalupec.

    Podczas piątkowej konferencji "Rynki kapitałowe jutro. Europa, USA, Świat" Chalupec poinformował, że po objęciu przez siebie stanowiska prezesa PKN Orlen (we wrześniu 2004 r.) zlecił przeprowadzenie badań społecznego wizerunku spółki. "Według ich rezultatów pogorszyła się opinia o PKN Orlen u około 25 proc. Polaków" - powiedział prezes Chalupec.

    Dodał, że większość osób, która gorzej ocenia PKN Orlen, wskazywało, iż przyczyną "nie jest jakość produktów czy też ceny paliwa, ale afery polityczne i zamieszanie wokół PKN Orlen".

    Chalupec zaznaczył, że spółka stara się poprawić swój wizerunek. "Chcemy by wydarzenia w naszej spółce, które są oceniane jako normalne w innych spółkach, nie budziły niezdrowych spekulacji" - powiedział.

    Według niego, wizerunek spółki nie może być odbudowywany "jednym fajerwerkiem czy też gestem", lecz "mozolną, codzienną pracą".

    Prezes PKN Orlen powiedział też, że w spółce m.in. odnowiono kodeks etyczny i przyjęto zalecane przez Giełdę Papierów Wartościowych zasady ładu korporacyjnego.

    "Mam nadzieję, że w czerwcu Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy wpisze zasady tego ładu do statutu spółki i regulaminu walnego zgromadzenia" - powiedział Chalupec.

    Od lipca 2004 r. pracuje sejmowa komisja śledcza ws. PKN Orlen. Została powołana przez Sejm w celu zbadania okoliczności zatrzymania w lutym 2002 r. przez Urząd Ochrony Państwa ówczesnego prezesa koncernu Andrzeja Modrzejewskiego, nieprawidłowości w nadzorze Skarbu Państwa w spółce oraz czy nie zostało naruszone bezpieczeństwo energetyczne Polski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane