Chcemy więcej zarabiać

DCZ
opublikowano: 05-05-2014, 00:00

Mniej liczy się bezpieczeństwo i stabilność zatrudnienia. Bardziej lepsza płaca.

Jak wynika z badania Randstad Award 2014, aż 69 proc. z ponad 8 tys. ankietowanych uznało, że o atrakcyjności pracodawcy świadczy w pierwszej kolejność wysokość wynagrodzenia. Komfort bezpieczeństwa, będący na pierwszym miejscy w poprzednich latach, spadł na drugie miejsce. Na kolejnych wskazywano przyjazną atmosferę w firmie, jej stabilną sytuację finansową i interesującą pracę. Co ciekawe, przed rokiem dystans między głównymisprawami: wynagrodzeniem i bezpieczeństwem był dwukrotnie większy. W dodatku zarobki były dopiero na piątym miejscu.

— W okresie dekoniunktury pracodawcy skupili się na podnoszeniu efektywności firm, a pracownicy na utrzymaniu pracy, nawet takiej, która ich nie w pełni satysfakcjonuje. Wyniki badania wskazują oczekiwanie na pozytywne skutki poprawy gospodarki. Skoro sytuacja się poprawia, to chcielibyśmy poprawy warunków pracy — już nie tylko stabilnej , ale też dobrze płatnej i w przyjaznej atmosferze. W najbliższym czasie możemy się zatem spodziewać wzmożonej presji płacowej w firmach, zwłaszcza na kluczowych stanowiskach, a także wzrostu liczby kandydatów poszukujących lepszej oferty na rynku — mówi Kajetan Słonina, dyrektor zarządzający agencji doradztwa personalnego Randstad.

Z kolei w badaniu „Polacy mówią o pracy”, przeprowadzonym na zlecenie serwisu Zarobki.pracuj.pl przez TNS Polska, większość ankietowanych (54 proc.) sądzi, że jest w stanie zarabiać więcej. Jednocześnie prawie połowa (45 proc.) uważa, że pensja, którą dostają, jest mniej więcej równa średniej dla stanowiska w branży. Natomiast 39 proc. mężczyzn i 36 proc. kobiet uważa, że ich zarobki są poniżej takiej średniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu