Chello i ExciteAtHome: bez fuzji

Magdalena Kozmana
06-12-2000, 00:00

Chello i ExciteAtHome: bez fuzji

UPC odwołał wczoraj fuzję swojego oddziału Chello Broadband z amerykańskim ExciteAtHome. Winę za to spółki zwalają na niekorzystny klimat na rynku.

W lipcu United Pan-European Communications, udziałowiec polskiej Wizji, ogłosił plany stworzenia joint venture wraz z ExciteAtHome, liderem na amerykańskim rynku w szybkim dostępie do Internetu. Chodziło o połączenie należącego do UPC Chello Broadband (największej europejskiej spółki oferującej szybki dostęp do Internetu) z oddziałem międzynarodowym amerykańskiego konkurenta.

Nowa firma o nazwie Excite Chello miała oferować usługi internetowe na czterech kontynentach. Liczono na 300 tys. klientów, głównie w Europie. Emisja akcji nowej spółki miała przynieść fundusze rzędu 6 mld USD (26,7 mld zł). Ponadto Chello miał dostać 100 mln USD (446 mln zł) od swojego amerykańskiego partnera.

Do połączenia jednak nie dojdzie. Firmy dosyć lakonicznie wypowiadały się na ten temat, kładąc winę na karb nie sprzyjających warunków rynkowych. Od lipca akcje ExciteAtHome spadły jednak o 70 proc., zaś walory UPC straciły na Nasdaq ponad 60 proc.

O ile walory ExciteAtHome tracą na wartości z powodu dekoniunktury w branży, o tyle za spadkiem notowań UPC kryją się poważniejsze powody finansowe. Wczorajsza porażka stawia pod znakiem zapytania plany koncernu wprowadzenia szybkiego dostępu do Internetu w Europie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Kozmana

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Chello i ExciteAtHome: bez fuzji