Chińczycy bojkotują Dolce&Gabbana, wycofują tysiące produktów ze sprzedaży

AR
opublikowano: 22-11-2018, 13:23

Nowa kampania reklamowa włoskiej marki D&B budzi kontrowersje, więc jeden z chińskich e-sklepów wycofał ze sprzedaży wszystkie jej produkty. Padają oskarżenia o rasizm – informuje Bloomberg.

To niedelikatne, obraźliwe, rasistowskie – piszą media i komentatorzy na portalach społecznościowych. Fala krytyki zalała w Państwie Środka markę D&G po publikacji nowego spotu reklamowego, w którym chińska modelka usiłuje zjeść pizzę pałeczkami. W innym spocie to samo robi ze spaghetti. Wideo, które pojawiło się po raz pierwszy na profilach marki na portalach społecznościowych (Instagramie i Twitterze), stało się internetowym wiralem, a oliwy do ognia dolały posty na ten temat, które rzekomo publikował współzałożyciel firmy modowej – Stefano Gabbana.

Włoskim projektantom nie wyjdzie to nadobre. Chińczycy najwyraźniej postanowili, że nie będą tolerować braku szacunku dla narodowej tradycji. W środę portal zakupowy Yangmatou w oświadczeniu prasowym poinformował klientów, że wycofuje ze sprzedaży 58 tys. produktów D&G, ponieważ „ojczyzna jest ważniejsza niż wszystko inne”. Podobnie zareagowała spółka NetEase, która wycofała produkty marki ze sprzedaży w ramach sieci Koala. D&G musiało także odwołać pokaz mody w Szanghaju, gdy gwiazdy oświadczyły, że nie wezmą w nim udziału.

Chiny są coraz potężniejszym rynkiem produktów luksusowych. Co roku konsumenci wydają tam 100 mld USD na drogie zakupy, to prawie jedna trzecia globalnego rynku.  

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Chińczycy bojkotują Dolce&Gabbana, wycofują tysiące produktów ze sprzedaży