Chińczycy coraz częściej wybierają auta klasy premium

Sprzedaż samochodów osobowych w Chinach odnotowała we wrześniu czwarty miesięczny wzrost z rzędu, napędzana rosnącym popytem na pojazdy klasy premium, donosi Bloomberg.

Dostawy samochodów ogółem, w tym SUV i różnego zastosowania podskoczyły o 3,3 proc. do 2,34 mln, wynika z danych Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów. W ujeciu narastającym, w pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 r. dostawy pojazdów w tym ciężarówek i autobusów zwiększyły się o 4,5 proc. do 20,2 mln 

Z powodu rosnącej zamożności i spadku cen będącego efektem intensywnej walki konkurencyjnej chińscy konsumenci coraz częściej zainteresowani są samochodami najwyższej klasy. Ich odsetek gwałtownie rośnie – podkreślają analitycy z Sanford C. Bernstein & Co.

Obecnie jedna trzecia właścicieli pojazdów skierowanych na masowy rynek wyraża chęć zakupu auta klasy premium. 

Tymczasem sprzedaż samochodów marki Volvo w Państwie Środka wzrosła we wrześniu o około 30 proc. a marki Mercedes-Benz należącej do Daimlera o 11 proc. 

Wśród producentów samochodów oferujących modele na masowy rynek firma Geely Automobile Holdings zwiększyła sprzedaż o 13 proc. do 108,87 tys. sztuk, zaś Toyota Motor odnotowała 14 proc. wzrost sprzedaży.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Chińczycy coraz częściej wybierają auta klasy premium