Chiński producent cegieł zdrożał o 900 proc., bo postawił wszystko na szafir

opublikowano: 18-10-2018, 13:02

Chińska spółka ogłosiła, że rezygnuje z produkcji cegieł i betonu. Zamiast tego kupiła szafir za 50 mln USD. Inwestorzy byli zachwyceni.

Yulong Eco-Materials Ltd. z chińskiej prowincji Henan zdrożał w środę o 570 proc. na giełdzie. A dalsze zwyżki jego kursu w handlu posesyjnym i przedsesyjnym w czwartek zwiększyły wzrost jego wartości rynkowej do 900 proc. od wtorkowego zamknięcia. Stało się to po tym jak producent cegieł i betonu ogłosił sfinalizowanie zakupu za 50 mln USD ważącego 61,5 tys. karatów Szafiru Tysiąclecia. Spółka zapowiedziała, że kamień będzie podstawą jej nowej działalności. Zamierza obwozić go po świecie, a także stworzyć bazujące na jego wizerunku gry i filmy. Aby lepiej realizować plany Yulong Eco-Materials przeniesie centralę do Nowego Jorku, zmieni nazwę i wymieni menedżerów oraz członków władz. Celem jest całkowita koncentracja na eksploatacji popularności Szafiru Tysiąclecia, który określono jako „jeden z najlepiej udokumentowanych klejnotów w czasach współczesnych”.

Zobacz więcej

youtube.com

Plany spółki mocno podziałały na wyobraźnię inwestorów. W środę zmieniło właściciela 36 mln akcji Yulong, czyli 33-krotnie więcej niż jest udostępnionych do handlu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Chiński producent cegieł zdrożał o 900 proc., bo postawił wszystko na szafir