Czytasz dzięki

Waryński pohandluje Autosanem

Waryński Trade liczy, że program 100 obwodnic zwiększy popyt na dostarczane przez niego maszyny. Będzie także sprzedawać autobusy Autosanu.

Waryński Trade z MS TSI, należącego do Polskiej Grupy Zbrojeniowej (PGZ) wygasza współpracę z chińską firmą LiuGong, dostawcą maszyn budowlanych.

„Po zmianie polityki sprzedażowej firma LiuGong oferuje niesatysfakcjonujące marże sprzedażowe, a konkurencyjność tych produktów spadła z powodu wzrostu cen producenta” – informuje Aleksandra Pinkas, odpowiadająca za PR w MS TFI.

Rozszerza natomiast współpracę z turecką Hidromek, oferując jej koparki i ładowarki. Wygaszanie dostaw od LiuGong nie oznacza jednak rezygnacji ze współpracyz podmiotami z Chin. Wręcz przeciwnie.

„Zarząd spółki planuje rozszerzyć ofertę sprzedażową m.in. o ładowarki kołowe chińskiej firmy Active Machinery, jednakże wprowadzenie do sprzedaży maszyn wyprodukowanych specjalnie dla Waryński Trade jest procesem wymagającym długofalowych inwestycji finansowych, co wiąże się z koniecznością pozyskania dodatkowych środków na ten cel” — napisali przedstawiciele Waryński Trade w sprawozdaniu z działalności.

Liczą, że zmiana portfela produktów pozwoli spółce zwiększyć dostawy na polskie budowy, zwłaszcza w segmencie drogowym.

„W 2020 r. Waryński Trade zakłada nieznaczną poprawę sytuacji w stosunku do 2019 r. na docelowych rynkach zbytu, w tym szczególnie w branży usług budownictwa drogowego, wynikającą z rządowych planów wybudowania 100 obwodnic (…). Spółka przewidujezwiększenie przychodów ze sprzedaży poprzez dostosowanie oferty handlowej do obecnej sytuacji na rynku maszyn i wózków widłowych” — prognozuje Waryński Trade.

W ubiegłym roku strata netto firmy sięgnęła 274 tys. zł, o prawie połowę mniej niż w 2018 r. W 2020 r. wynik ma być dodatni, mimo że początkowopandemia negatywnie wpłynęła na import maszyn przez Waryńskiego. Spółka otrzymała jednak wsparcie z tarczy antykryzysowej, co pozwoliło jej ustabilizować działalność. Poprawa wskaźników zależy m.in. od tego, czy przedsiębiorcy budowlani będą chętnie kupować maszyny chińskie i tureckie.

— Dotychczas używaliśmy sprzętu dużych, renomowanych grup międzynarodowych. Nie kupowaliśmy zazwyczaj sprzętu chińskiego czy tureckiego, ale jeśli jego cena i parametry techniczne będą spełniać nasze oczekiwania, nie widzimy problemu w jego zakupie — podkreśla Marcin Lewandowski, prezes Trakcji.

Waryński Trade wchodzi także w dostawy maszyn używanych. Spółka chce również rozszerzyć wachlarz produktów, wychodząc poza rynek maszyn budowlanych, by uniezależnić się od panującej na nim koniunktury. Niedawno została przedstawicielem Autosanu i będzie sprzedawać produkowane przez spółkę siostrę autobusy.

„Waryński Trade podpisał list intencyjny z Autosanem i umowę o współpracy dilerskiej. Pośrednictwo dla Autosanu może być alternatywą w razie problemu z importem maszyn oraz wsparciem w ekspansji Autosanu na rynki zagraniczne” – zapewnia Aleksandra Pinkas.

Waryński Trade napisał także w sprawozdaniu z działalności, że zamierza włączyć do oferty „ urządzenia klimatyzacyjne chińskiego producenta Midea”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane