Chińskie przełączniki zdobywają Polskę

Michalina Preisner
28-11-2007, 00:00

3com wiele się nauczył na własnych błędach. Firma rozszerza portfolio produktów i wierzy, że idzie dobrą drogą.

3com wiele się nauczył na własnych błędach. Firma rozszerza portfolio produktów i wierzy, że idzie dobrą drogą.

Historia firmy 3com, dostawcy rozwiązań do przesyłu danych i głosu w sieciach firmowych, liczy prawie 30 lat. Bywało różnie — kiedy trzęsło rynkiem, trzęsło też 3com. Najgorzej przez kilka ostatnich lat. Ale zdaje się, że „alternatywa dla Cisco” — jak lubi nazywać się 3com — wyszła już na prostą. Rok 2006 był pierwszym od sześciu lat, w którym spółka osiągnęła zyski.

— Popełniliśmy wiele błędów. Jeden z największych to outsourcing usług, które 3com powinien bezpośrednio świadczyć klientom, bo to zapewnia im poczucie bezpieczeństwa w relacjach z firmą — uważa Mike Ansley, wiceprezes 3com i dyrektor na region EMEA (Europa, Azja i Bliski Wschód).

Obsługa klienta wróciła do 3com w 2006 roku. Nowe punkty w Wielkiej Brytanii i Holandii umożliwiają kontakt z pracownikami firmy klientom z Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu.

3com celuje obecnie w rozwijające się rynki, przede wszystkim w Chiny. H3C Technologies Co., chiński dostawca produktów dla infrastruktury sieciowej, należący do 3com, skupia tam 27 proc. rynku — więcej niż Cisco.

— Liczba naszych pracowników w Chinach rośnie i będzie rosła, bo to chłonny rynek, a koszty utrzymania zasobów ludzkich są tam pięciokrotnie niższe niż w USA — twierdzi Mike Ansley.

W Polsce tak dobrze jeszcze nie jest, bo 3com zatrudnia tu dopiero kilka osób, ale jej przedstawiciele deklarują, że to się zmieni.

— W regionie EMEA jesteśmy dla 3com drugim najszybciej rozwijającym się rynkiem, zaraz po Hiszpanii. A to znaczy, że 3com w Polsce także będzie się rozwijał — zapewnia Robert Kogut, prezes 3com na Polskę.

3com zamierza proponować produkty w konkurencyjnych cenach, dzięki zastosowaniu rozwiązań opartych na Linuksie i przeniesieniu pracy inżynierów tam, gdzie kosztuje ona mniej. Wyniki pokazują, że nowa strategia już się opłaca — zysk 3com w 2006 r. to ponad 160 mln USD. Bo przecież nie można mylić się w nieskończoność.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Preisner

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Chińskie przełączniki zdobywają Polskę