Chłodna reakcja rynku towarowego na częściową umowę handlową USA-Chiny

opublikowano: 16-01-2020, 06:55

Zobowiązanie się Chin do dokonania dodatkowych zakupów za prawie 95 mld USD na amerykańskim rynku towarowym zostało przyjęte na nim z rezerwą.

Ceny większości surowców spadały na rynku towarowym w środę kiedy w Waszyngtonie przedstawiciele rządów USA i Chin podpisywali tzw. pierwszą fazę umowy handlowej. Maklerzy podkreślali, że potrzebne są konkretne dowody zwiększonych dostaw aby rynek zareagował pozytywnie.

- Podpisanie umowy to najłatwiejsza część – powiedział Ken Morrison, niezależny makler z rynku towarowego. – Muszę usłyszeć rozsądny argument wyjaśniający, jak Chiny się z niej wywiążą – dodał.

Chiny zobowiązały się do kupna za łącznie 32 mld USD w okresie następnych dwóch lat amerykańskich produktów rolnych. Zadeklarowały, że będą również „starać się” dokonać zakupów za kolejne 10 mld USD. Pekin obiecał także wydać 52,4 mld USD na kupno amerykańskich surowców energetycznych, jak LNG, ropa i węgiel, w tym i przyszłym roku. Z częściowej umowy handlowej nie wynika jednak jednoznacznie, czy Chiny zniosą cła odwetowe nałożone na amerykańską ropę, soję i LNG.

- Nie ma dostatecznej jasności jak to zrobią – powiedział Fernando Valle, analityk Bloomberg Intelligence. – Rzucono jedynie wielkie kwoty – dodał.  

Zaniepokojenie zgłosił także amerykański Krajowy Związek Farmerów (NFU).

- Bez większej liczby szczegółów mamy duże obawy, że cały ten ból mógł być tego nie wart – głosi oświadczenie organizacji reprezentującej 200 tys. amerykańskich farmerów. – Pamiętając o licznych zawartych w ciągu ostatnich dwóch lat, a następnie łamanych umowach, podchodzimy do tego sceptycznie – dodaje.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane