Chrysler nie chce wychodzić z Japonii

Włosko-amerykański koncern motoryzacyjny Fiat Chrysler Automobiles zaprzecza, że zdecydował się wycofać markę Chrysler z Kraju Kwitnącej Wiśni. Takie spekulacje przekazały lokalne media, twierdzące, że firma chce wstrzymać sprzedaż pojazdów już nawet w przyszłym roku ze względu na niezadowalające wyniki na tamtejszym rynku, donosi Reuters.

Choć FCA Japonia ogłosiła już zamiar skoncentrowania swoich działań na marce Jeep, nie podjęto żadnych decyzji dotyczących marki Chrysler – napisał koncern w oświadczeniu.

Fiat Chrysler Automobiles
Zobacz więcej

Fiat Chrysler Automobiles

Reuters/Forum

Dziennik Nikkei donosił, że producent tak znanych marek jak Jeep, Fiat, Alfa Romeo czy Abarth, które sprzedawane są też na japońskim rynku, postanowił poddać się w przypadku Chryslera, który w 2016 r. sprzedał mniej niż 300 pojazdów. Sprzedaż tej marki w Japonii spada nieprzerwanie od 2000 r.

Sprzedaż marki w Japonii zmniejszyła się do jednej dziesiątej tego co przed dziesięcioma laty. Obecnie FCA sprzedaje tylko jeden model Chryslera w Japonii. Jest nim luksusowy sedan 300s, sprzedawany w salonach marki Jeep.

To nie jedyny zagraniczny koncern, który boryka się z problemami na japońskim rynku, co wynika przede wszystkim z jego specyfiki. W ubiegłym roku w Japonii sprzedano „zaledwie” 295 tys. zagranicznych aut , co stanowiło około 10 proc. całości sprzedaży w tym kraju.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Chrysler nie chce wychodzić z Japonii