Chwiejne nastroje w biznesie

[SW]
opublikowano: 15-03-2012, 00:00

WAŻNE DANE

Barometr gospodarczy Związku Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP) w I kwartale 2012 r. wyniósł 41,56 pkt, co oznacza, że optymizm przedsiębiorców jest o 9 pkt wyższy niż w poprzednim kwartale. Zdaniem Tomasza Pruszczyńskiego, wiceprezesa ZPP, jego wahania pokazują rozchwianie nastroju firm. Przedsiębiorcy z jednej strony boją się kryzysu i o przyszłość swoich firm, a z drugiej nie chcą przegapić momentu, w którym należałoby już zacząć działać bardziej ofensywnie.

— W moim przekonaniu mamy do czynienia z oczekiwaniem przedsiębiorców na to, co się stanie. Jest duża niepewność. Przedsiębiorcy nie obstawiają jednej określonej wizji przyszłości — twierdzi Cezary Kaźmierczak, prezes ZPP.

Barometr jest wynikiem badania ZPP oraz Domu Badawczego Maison dotyczącego koniunktury na próbie małych i średnich firm. Wskaźnik utworzono poprzez wyciągnięcie średniej arytmetycznej z odpowiedzi i przyjmuje wartości od 1 do 100.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: [SW]

Polecane