Ciągły rozwój dlawspólnego sukcesu

Materiał partnera
opublikowano: 15-02-2018, 22:00

Do 2020 r. Biedronka chce się umocnić na pozycji niekwestionowanego lidera wśród sieci detalicznych w Polsce. Na corocznym spotkaniu z partnerami handlowymi jej dyrektor generalny zapowiada dalszy rozwój sieci, portfolio marek w ofercie, a także wzrost zatrudnienia i inwestycje w sieć

Według opublikowanych w styczniu wstępnych wyników finansowych w ubiegłym roku Biedronka zanotowała całkowitą sprzedaż na poziomie 11 075 mln euro, czyli ok. 47 mld zł. W ciągu ostatnich trzech lat wartość sprzedaży wzrosła o ponad 11 mld zł. W tym okresie udział Biedronki w rynku sieci handlowych wzrósł o 5,2 p.p., z 16,9 proc. w 2014 r. do 22,1 proc. na koniec 2017 r.

— Nasz plan strategiczny zakłada, że do 2020 r. jeszcze bardziej wzmocnimy naszą pozycję sieci handlowej nr 1 w Polsce — zapewnia Luis Araujo, dyrektor generalny sieci Biedronka.

2823 sklepy w całej Polsce

Równie dobrze prezentują się wyniki sprzedaży Biedronki prezentowane przy użyciu tzw. wskaźnika LfL (Like-for- -Like). Wskaźnik ten porównuje sprzedaż tych samych placówek w odniesieniu do poprzedniego roku. Oznacza to, że w wyliczeniach nie są brane pod uwagę nowe sklepy, które powstały w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Średni roczny wzrost wskaźnika LfL dla Biedronki w ciągu ostatnich trzech lat wyniósł 7,1 proc., a w samym 2017 r. według wstępnych wyników finansowych aż 8,6 proc. Jednocześnie w 2017 r. sieć zwiększyła się o 101 nowych sklepów, a łączna liczba sklepów Biedronki na koniec 2017 r. wyniosła 2823 w ponad tysiącu polskich miast i miejscowości. Biedronka regularnie remontuje też swoje sklepy i unowocześnia ich wygląd oraz wyposażenie, wzbogacając je chociażby o piece do wypieku świeżego pieczywa czy nowoczesne regały chłodnicze. W ubiegłym roku wyremontowano 226 sklepów, a w 2016 r. 221 placówek.

Biedronka liderem w świadomości konsumentów

Świadomość marki Biedronka jest wyższa niż kiedykolwiek — 60 proc. osób wymienia ją spontanicznie, podczas gdy dwie kolejne w zestawieniu sieci handlowe notują jedynie 8 i 7 proc. wskazań badanych. Aż 81 proc. polskich konsumentów dokonuje regularnych zakupów właśnie w Biedronce (PRM, 2017). Z kolei 96 proc. klientów deklaruje,że przynajmniej raz robiła zakupy w tej sieci.

— Najsilniejsze atrybuty Biedronki to codziennie niskie ceny, atrakcyjne promocje, bliskość sklepów i najwyższa jakość marek własnych — zauważa Luis Araujo. Plany sieci obejmują dalszy rozwój produktów marki własnej w poszczególnych kategoriach w niezmiennie atrakcyjnych cenach. Spółka chce się ponadto skupić na lepszym pozycjonowaniu, innowacjach zapewniających wysoką jakość, której coraz bardziej oczekują polscy klienci.

Inwestycje w ludzi

Jednak kluczowi dla firmy i jej dalszego rozwoju są pracownicy. Firma, dbając o dalszy rozwój swojej działalności i wyników, w ciągu najbliższych dwóch lat zamierza skoncentrować się na wzmacnianiu swoich strategicznych aktywów, jakimi są zasoby ludzkie. Biedronka w styczniu 2018 r. wprowadziła kolejne w ostatnich latach podwyżki wynagrodzeń dla pracowników, umacniając swoją pozycję jako pracodawcy pierwszego wyboru w sektorze handlowym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Ciągły rozwój dlawspólnego sukcesu