Cięcia zbudowały zysk Dębicy

PJ
opublikowano: 02-03-2010, 00:00

72 mln zł zysku netto w 2009 r. to spadek w porównaniu z 2008 r. Jest on jednak lepszy od oczekiwań.

72 mln zł zysku netto w 2009 r. to spadek w porównaniu z 2008 r. Jest on jednak lepszy od oczekiwań.

W ubiegłym roku oponiarska Dębica wypracowała przychody w wysokości 1,4 mld zł. Był to wynik niższy o 3 proc. w porównaniu z 2008 r. Zysk netto za cały rok 2009 wyniósł 72 mln zł. wobec 90 mln zł w 2008 r. Spółka informuje jednak, ze był on o 4 proc. większy w stosunku do porównywalnego zysku netto w 2009 r. Dlaczego? Dębica przekonuje, że porównując wyniki należy wyłączyć zysk z gwarancji udzielonej przez Goodyear w kwocie 25,6 mln zł, która podwyższyła zysk netto za 2008 r. o 20,7 mln zł.

— W tak trudnym dla branży roku to wynik lepszy od oczekiwań. Osiągnęliśmy go dzięki restrukturyzacji systemu wynagrodzeń oraz redukcji innych kosztów operacyjnych. Głównym odbiorcą naszych opon pozostaje grupa Goodyear, ale w ostatnim kwartale ubiegłego roku znacznie zwiększyliśmy sprzedaż do odbiorców spoza grupy — mówi Jacek Pryczek, prezes Dębicy.

Spółka podała, że znacząco ograniczyła koszty sprzedaży i ogólnego zarządu o 4,2 proc., oraz zwiększyła efektywność zarządzania zapasami i należnościami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PJ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy