Ciepła zima popsuła wyniki Intersportu

ZK
opublikowano: 08-05-2007, 00:00

Ciepła zima negatywnie odbiła się na wynikach Intersportu. Ale zarząd i tak jest zadowolony i podtrzymuje prognozy.

Ciepła zima negatywnie odbiła się na wynikach Intersportu. Ale zarząd i tak jest zadowolony i podtrzymuje prognozy.

Intersport Polska, krakowska firma spcjalizująca się w dystrybucji markowego sprzętu sportowego, poprawił w pierwszym kwartale sprzedaż o 6,7 proc. — do 36,24 mln zł, ale zysk spadł o ponad połowę, ledwo przekraczając 1 mln zł.

— To efekt nietypowo ciepłej zimy i braku śniegu. W ciągu ostatnich 20 lat był to najsłabszy sezon zimowy w całej Europie — tłumaczy zarząd Intersportu Polska.

Nałożyły się na to większe koszty związane z przygotowaniem do otwarcia trzech nowych sklepów. Zarząd ocenia jednak wyniki jako dobre na tle całego rynku detalicznej sprzedaży artykułów sportowych. Gorsze rezultaty w pierwszym kwartale były zresztą przewidywane przez kierownictwo firmy przy sporządzaniu prognoz finansowych na ten rok. Dlatego zarząd nadal podtrzymuje szacunki zakładające osiągnięcie 168 mln zł przychodów ze sprzedaży i 4,6 mln zł zysku netto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ZK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu