Citigroup najlepszy w doborze akcji podczas kryzysu

03-11-2011, 12:29

Wystarczyło, by analitycy Citigroup wytypowali właściwie 26 z 43 akcji do zajęcia pierwszego miejsca w rankingu agencji Bloomberg. W 2010 r. Citigroup zajął dopiero 5 miejsce.

- Od dłuższego czasu okoliczności nie sprzyjają kupowaniu akcji. Dobry dobór walorów w ciągu ostatnich 12 miesięcy wymagał niezwykle dobrej oceny sytuacji oraz pewnej dozy szczęścia – powiedział Andrew Pitt, dyrektor Citigroup ds. inwestycji.

60 proc. trafność doboru przez Citigroup kontrastuje z ubiegłorocznym liderem. Goldman Sachs w 2010 r., by znaleźć się na pierwszym miejscu musiał wykazać się jedynie 38 proc. skutecznością w doborze akcji. W tym roku Goldman zajął druga pozycję z wynikiem 25 trafień na 44.

Z danych Bloomberga wynika jednak, że analitycy znacznie częściej się mylą niż mają rację. Średnio z 212 firm uwzględnionych w rankingu przy wydawaniu rekomendacji miały rację w przypadku 1,3 firm na 16 w okresie od 2009 r. do 31 sierpnia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KŁ

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Świat / Citigroup najlepszy w doborze akcji podczas kryzysu