City Interactive jest już graczem globalnym

Katarzyna Latek
opublikowano: 01-09-2010, 00:00

City Interactive ogłosiło

Spółka zarobiła w I półroczu 10,5 mln zł. Drugie półrocze ma dla producenta

gier być jeszcze lepsze. Przychody z lipca i sierpnia to 27,5 mln zł

City Interactive ogłosiło

kolejny sukces. Najnowsza

gra spółki na całym świecie

sprzedaje się jak świeże

bułeczki.

Sniper: Ghost Warrior — nazwę znają już zapewne wszyscy akcjonariusze City Interactive. To dzięki tej grze spółka osiągnęła świetne wyniki finansowe. W pierwszym półroczu 2010 r. wypracowała 10,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 0,34 mln zł przed rokiem. Przychody wzrosły do 28,88 mln zł z 17,85 mln zł. Spółka podała także wyniki sprzedaży z lipca i sierpnia. Prawie dorównały już całemu pierwszemu półroczu i wyniosły 27,5 mln zł.

— Spółka bez problemu powinna zrealizować naszą prognozę 12-15 mln zł zysku netto na cały 2010 r. Może ją nawet przekroczyć — komentuje Przemysław Smoliński z DM PKO BP.

Rynek nagrodził wczoraj City Interactive wzrostem kursu o 8,7 proc. W tym roku spółka zdrożała już o ponad 420 proc.

100 mln to nie kosmos

Marek Tymiński, prezes i akcjonariusz City Interactive, zapowiada, że firma może pokusić się o publikację prognoz, jednak dopiero w momencie, gdy ich realizacja będzie już właściwie pewna.

— Zadano mi pytanie, czy widzę w tym roku możliwość osiągnięcia 100 mln zł przychodów. Z tym będzie ciężko. Ale nie wykluczam, że będziemy niedaleko — mówi.

Najwięcej Snipera sprzedano w Stanach Zjednoczonych.

— W wielu krajach jesteśmy na pierwszym miejscu na listach najlepiej sprzedających się gier. Sprzedaż gry przekroczyła już 500 tys. sztuk — mówi prezes. Dodaje, że liczba sprzedawanych gier zaczyna spadać, ale na razie bardzo powoli.

— Spodziewam się, że w tym roku sprzedamy jeszcze 250-300 tys. sztuk gry na platformę Xbox 360 — mówi prezes.

Firma chce wykorzystać swój sukces i wykorzystać świeżo zdobytą rozpoznawalność swojej własnej marki i nazwy gry.

— W branży gier wideo wszyscy na świecie wiedzą już, co to jest City Interactive —przekonuje Marek Tymiński.

Gry z innej półki

W przyszłym roku firma chciałaby m.in. wprowadzić Snipera na kolejną platformę — Playstation 3. Niewykluczone, że pojawią się kolejne gry pod szyldem Snipera. Spółka chce też wprowadzać nowe gry na Nintendo DS i platformę Wii, a także rozwijać gry na smartfony (na razie wydała jedną jako eksperyment).

— Chcemy wydawać gry na konsole, bo taka jest światowa tendencja. W Polsce liczą się jeszcze komputery osobiste, ale przychody z naszego rynku stanowią tylko około 10 proc. wszystkich naszych przychodów — wyjaśnia prezes.

W przyszłym roku firma chce wydać dwa hity na rynki globalne oraz kilkanaście innych produktów. W 2012 r. chce mieć już trzy światowe przeboje.

City Interactive jeszcze niedawno miało zupełnie inną strategię. Koncentrowało się na grach z budżetowych półek. Sniper spowodował, że weszła na zupełnie nowe rynki — gier znacznie droższych, ale przynoszących znacznie większe zyski. Spółka chce się rozwijać w tym kierunku. Jej oddział w Rzeszowie zmienił zupełnie profil działalności i jest drugim po Warszawie zespołem firmy, który tworzy gry akcji. City Interactive nadal chce też zwiększać sprzedaż za granicą.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy