City Interactive jest już graczem globalnym

Katarzyna Latek
opublikowano: 01-09-2010, 00:00

City Interactive ogłosiło

Spółka zarobiła w I półroczu 10,5 mln zł. Drugie półrocze ma dla producenta

gier być jeszcze lepsze. Przychody z lipca i sierpnia to 27,5 mln zł

City Interactive ogłosiło

kolejny sukces. Najnowsza

gra spółki na całym świecie

sprzedaje się jak świeże

bułeczki.

Sniper: Ghost Warrior — nazwę znają już zapewne wszyscy akcjonariusze City Interactive. To dzięki tej grze spółka osiągnęła świetne wyniki finansowe. W pierwszym półroczu 2010 r. wypracowała 10,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 0,34 mln zł przed rokiem. Przychody wzrosły do 28,88 mln zł z 17,85 mln zł. Spółka podała także wyniki sprzedaży z lipca i sierpnia. Prawie dorównały już całemu pierwszemu półroczu i wyniosły 27,5 mln zł.

— Spółka bez problemu powinna zrealizować naszą prognozę 12-15 mln zł zysku netto na cały 2010 r. Może ją nawet przekroczyć — komentuje Przemysław Smoliński z DM PKO BP.

Rynek nagrodził wczoraj City Interactive wzrostem kursu o 8,7 proc. W tym roku spółka zdrożała już o ponad 420 proc.

100 mln to nie kosmos

Marek Tymiński, prezes i akcjonariusz City Interactive, zapowiada, że firma może pokusić się o publikację prognoz, jednak dopiero w momencie, gdy ich realizacja będzie już właściwie pewna.

— Zadano mi pytanie, czy widzę w tym roku możliwość osiągnięcia 100 mln zł przychodów. Z tym będzie ciężko. Ale nie wykluczam, że będziemy niedaleko — mówi.

Najwięcej Snipera sprzedano w Stanach Zjednoczonych.

— W wielu krajach jesteśmy na pierwszym miejscu na listach najlepiej sprzedających się gier. Sprzedaż gry przekroczyła już 500 tys. sztuk — mówi prezes. Dodaje, że liczba sprzedawanych gier zaczyna spadać, ale na razie bardzo powoli.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Spodziewam się, że w tym roku sprzedamy jeszcze 250-300 tys. sztuk gry na platformę Xbox 360 — mówi prezes.

Firma chce wykorzystać swój sukces i wykorzystać świeżo zdobytą rozpoznawalność swojej własnej marki i nazwy gry.

— W branży gier wideo wszyscy na świecie wiedzą już, co to jest City Interactive —przekonuje Marek Tymiński.

Gry z innej półki

W przyszłym roku firma chciałaby m.in. wprowadzić Snipera na kolejną platformę — Playstation 3. Niewykluczone, że pojawią się kolejne gry pod szyldem Snipera. Spółka chce też wprowadzać nowe gry na Nintendo DS i platformę Wii, a także rozwijać gry na smartfony (na razie wydała jedną jako eksperyment).

— Chcemy wydawać gry na konsole, bo taka jest światowa tendencja. W Polsce liczą się jeszcze komputery osobiste, ale przychody z naszego rynku stanowią tylko około 10 proc. wszystkich naszych przychodów — wyjaśnia prezes.

W przyszłym roku firma chce wydać dwa hity na rynki globalne oraz kilkanaście innych produktów. W 2012 r. chce mieć już trzy światowe przeboje.

City Interactive jeszcze niedawno miało zupełnie inną strategię. Koncentrowało się na grach z budżetowych półek. Sniper spowodował, że weszła na zupełnie nowe rynki — gier znacznie droższych, ale przynoszących znacznie większe zyski. Spółka chce się rozwijać w tym kierunku. Jej oddział w Rzeszowie zmienił zupełnie profil działalności i jest drugim po Warszawie zespołem firmy, który tworzy gry akcji. City Interactive nadal chce też zwiększać sprzedaż za granicą.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane