CM System zlikwiduje dzikie reklamy

Ryszard Gromadzki
05-07-2002, 00:00

Poznań. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) w Poznaniu podpisało umowę ze spółką CM System na oczyszczenie obiektów infrastruktury miejskiej Poznania (wiaty przystankowe, słupy trakcyjne, skrzynki energetyczne) z dzikich reklam i ogłoszeń. Na tym procederze MPK i inni właściciele wiat — firmy AMS i Vox, które CM System reprezentuje, tracą rocznie przynajmniej kilkaset tysięcy złotych.

Magdalena Paluchowska z MPK nie chce ujawnić, ile zainkasuje CM System za uporanie się nielegalnymi reklamami i ogłoszeniami, ani strat, jakie ponosi MPK z powodu tego powodu.

W ramach umowy CM System ma nie tylko zagwarantować efektywny monitoring obiektów infrastruktury miejskiej Poznania, ale też dochodzić odszkodowań od wszystkich, którzy nie stosują się do zakazu naklejania reklam i ogłoszeń.

— Będziemy identyfikować firmy czy osoby, które bez zezwolenia naklejają ogłoszenia i anonse, oraz egzekwować od nich należności z tego tytułu — mówi Krzysztof Nowacki, prezes CM System.

Według niego podstawą prawną działania firmy jest art. 405 Kodeksu Cywilnego

Alternatywą dla nielegalnych ogłoszeniodawców jest wykupienie miejsca na reklamę w środkach komunikacji miejskiej oraz reklama w bezpłatnej gazecie „Anonse”. MPK zamierza przy wiatach w centrum miasta zainstalować specjalne skrzynki na te ogłoszenia.

Akcji CM System i MPK sprzyja AMS, lider rynku reklamy zewnetrznej, który posiada w Poznaniu 105 wiat przystankowych, a ponadto dzierżawi całość powierzchni reklamowych na 243 wiatach należących do firmy Vox.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ryszard Gromadzki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / CM System zlikwiduje dzikie reklamy