CNN nie wróży sukcesu portalowi społecznościowemu Trumpa

opublikowano: 22-10-2021, 11:13

Reporter polityczny CNN Chris Cillizza przeanalizował plany Donalda Trumpa dotyczące utworzenia własnej platformy społecznościowej. Dziennikarz wymienił trzy główne argumenty, które jego zdaniem sprawiają, że serwis TRUTH Social nie ma szansy na rynkowy sukces.

Donald Trump
Donald Trump
fot. Bloomberg

Nowa platforma została uruchomiona w środę w wersji testowej. Dostęp miały mieć tylko zaproszone przez administratorów osoby. W kilka godzin później witryna została zhakowana. Sam Trump zapowiadał, że podjął się stworzenia własnych mediów społecznościowych, aby “zmierzyć się z tyranią gigantów technologicznych”.

Dziennikarz CNN zauważa, że budowa zupełnie nowej platformy od zera będzie bardzo trudna z powodu dominacji Twittera na rynku. Donald Trump posiadał konto w tym popularnym serwisie od 2009 roku i był na nim bardzo aktywny, co pozwoliło mu zbudować szeroką bazę odbiorców przed wyborami prezydenckimi w 2016 roku. W przypadku portalu, który dopiero startuje, podobny efekt prawdopodobnie nie będzie możliwy.

Kolejnym sygnałem ostrzegawczym dla Trumpa mogą być niepowodzenia innych konserwatywnych platform społecznościowych. Popularność serwisu Parler, który po zamieszkach na Kapitolu był uznawany za alternatywę dla Twittera, drastycznie spada. Liczba pobrań aplikacji zmniejszyła się z 517 tys. w grudniu 2020 roku do 11 tys. w czerwcu 2021 roku. Z kolei inna platforma, Gettr, którą założył były współpracownik Trumpa, Jason Miller, niedługo po uruchomieniu została zhakowana, a dane użytkowników wyciekły.

Trzecim, a zarazem najważniejszym argumentem wysuwanym przez CNN jest obecna pozycja Donalda Trumpa. Jego wpisy jako prezydenta USA wzbudzały znacznie większe zainteresowanie i emocje niż jako nieposiadającego realnej władzy polityka opozycji. Po zablokowaniu profili byłego prezydenta w serwisach Twitter, Facebook i YouTube budowanie zasięgów od nowa może okazać się jeszcze trudniejsze biorąc pod uwagę, że konto na platformie TRUTH Social w pierwszej fali założą głównie jego najbardziej zadeklarowani zwolennicy i przeciwnicy, a przekaz nie będzie miał szansy trafić do niezdecydowanych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane