Własny dom czy mieszkanie to dla wielu osób jedna z ważniejszych części życiowego dorobku. Warto zagwarantować sobie ochronę przed skutkami zdarzeń losowych, które mogą spowodować utratę nieruchomości bądź jej częściowe zniszczenie. Ubezpieczenia mieszkania to najlepszy wybór. Oto jakie dokumenty należy posiadać, aby móc zakupić polisę.

Jakie dokumenty do zakupu ubezpieczenia mieszkania przez Internet?
Jeśli planujesz ubezpieczyć mieszkanie przez internet https://www.link4.pl/ubezpieczenie-domu-i-mieszkania, nie musisz okazywać żadnych dokumentów. Wystarczy wejść na stronę internetową danego towarzystwa ubezpieczeniowego i wypełnić odpowiedzi formularz. Nie będziesz musiał załączać do niego dodatkowych dokumentów potwierdzających wartość mieszkania. Oferta sporządzana jest wyłącznie na podstawie danych podanych w formularzu.
Mimo tego, że zakład ubezpieczeniowy nie weryfikuje na etapie sporządzania umowy wpisanych informacji, to może to zrobić w momencie wystąpienia szkody.
Ubezpieczenie mieszkania z hipoteką – jakie dokumenty są wymagane?
Prawie każdy bank przy kredycie hipotecznym wymaga wykupienia polisy i scedowania jej na bank. Co ważne, nawet jeśli pożyczkodawca wymaga zawarcia umowy ubezpieczenia, to wybór oferty i zakładu ubezpieczeń należy do pożyczkobiorcy, czyli do klienta.
Dopełnienie formalności może przebiegać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zdecydowanie się na ofertę ubezpieczeniową, którą przedstawia nam bank. W tym przypadku zakup polisy i podpisanie cesji odbywa się za pośrednictwem pracownika banku. Drugim sposobem jest samodzielne wyszukanie polisy przez klienta. Po spisaniu umowy należy przedłożyć bankowi dowód jej zawarcia..
Wymagane dokumenty do wypłaty odszkodowania
Co zrobić, kiedy Twoja nieruchomość dozna szkody? Powinieneś jak najszybciej o tym fakcie powiadomić towarzystwo ubezpieczeniowe. Zgłosić szkodę do towarzystwa ubezpieczeniowego możesz zrobić na wiele sposób: internetowo, telefonicznie, pisemnie drogą pocztową lub skontaktować się z agentem współpracującym z towarzystwem ubezpieczeniowym.
Większość ubezpieczycieli udostępnia na swojej stronie internetowej formularz online, za pomocą którego możesz zgłosić szkodę bez wychodzenia z domu. To rozwiązanie znacznie skraca proces obsługi szkód.
Podczas zgłaszania szkody ubezpieczyciel może wymagać od Ciebie przedłożenia różnego rodzaju dokumentów, np. w przypadku pożaru – protokołu straży pożarnej, a także paragonów i faktur potwierdzających zakup zniszczonych lub skradzionych przedmiotów. W przypadku rabunku bądź dewastacji dość często wymagane będzie okazanie kopii zawiadomienia o wszczętym postępowaniu.
Termin zgłoszenia szkody jest zawsze wskazany w OWU polisy. Najczęściej termin ten wynosi do 7 dni roboczych od wystąpienia zdarzenia będącego przyczyną poniesienia strat.
Planujesz zakup ubezpieczenia mieszkania? Wybierz polisę dopasowaną do Twoich indywidualnych potrzeb, którą znajdziesz w LINK4. Jeśli masz dodatkowe pytania odnośnie do składki ubezpieczeniowej lub sumy ubezpieczenia, sprawdź stronę LINK4. Jeżeli preferujesz inną formę zdobywania informacji – konsultanci dostępni są pod numerem 22 4444444. Możesz też osobiście spotkać się z agentem współpracującym z LINK4.
Szczegółowe informacje o produktach, limitach i wyłączeniach, a także OWU DOM dostępne są na stronie www.link4.pl.
© ℗