Co motywuje Polaków do pracy

Dominika Masajło
opublikowano: 04-04-2017, 22:00

Najważniejszym elementem mobilizującym polskich pracowników jest wynagrodzenie — wynika z badania przeprowadzonego przez ADP.

Twórcy raportu „The Workforce View In Europe 2017”, zrealizowanego w ośmiu krajach (m.in. w Niemczech, Francji, Hiszpanii i w Polsce), sprawdzili, jakie czynniki wpływają na zwiększenie zaangażowania oraz wzrost mobilizacji u pracowników. Okazuje się, że blisko połowa (47 proc.) ankietowanych przez ADP osób jako główny czynnik zachęcający do pracy wskazała pieniądze. W Polsce odpowiedź taką podało 65 proc. respondentów. Warto zauważyć, że polski wynik znacznie przewyższa europejską średnią.

Rodzimi pracownicy cenią sobie także dobre relacje z kolegami (33 proc.) i zachowanie odpowiedniej równowagi między pracą a czasem wolnym. Dla porównania — w Europie harmonia między życiem zawodowym a prywatnym ważna jest dla 28 proc. respondentów,natomiast ponad 20 proc. ankietowanych chciałoby mieć całkowitą swobodę w planowaniu czasu pracy. Co więcej, aż 68 proc. respondentów zadeklarowało zainteresowanie samozatrudnieniem lub pracą w charakterze wolnego strzelca.

— Zachowanie właściwej równowagi między pracą a życiem prywatnym jest niezbędne, aby utrzymać odpowiedni poziom produktywności pracowników i nie narażać ich na wypalenie zawodowe wywołane pracą do późna i stresem. Przeprowadzone badanie dostarcza budujących wyników. Aż 84 proc. europejskich pracowników czuje, że zachowuje właściwą równowagę między pracą a życiem prywatnym, a odsetek ten osiąga najwyższy poziom w Szwajcarii (87 proc., i Holandii (86 proc.).

Na drugim biegunie niestety znajdują się Polacy, z których aż 19 proc. wskazuje, że nie zachowuje właściwej równowagi między pracą a życiem prywatnym. Taka opinia jest najbardziej powszechna wśród pracowników sektora sprzedaży detalicznej i rekreacji — mówi Magdalena Dacka, ekspert HR z ADP Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane