Co rozwój biznesu ma wspólnego z występowaniem publicznym?

Materiał partnera
26-09-2018, 14:21

2/3 pomysłów biznesowych jest odrzucanych nie dlatego, że są absurdalne, tylko dlatego, że zostały źle przedstawione. Co więc trzeba robić, żeby prezentować skutecznie?

Sprawdź program konferencji „Biuro Zarządu 2018”, 18-19 października 2018, Warszawa >>

Mówi się, że 2/3 pomysłów biznesowych nigdy nie zostanie wcielonych w życie bo menedżerowie źle je przedstawili. Aż trudno to sobie wyobrazić! Jedynie co trzeci dobry pomysł biznesowy będzie zrealizowany i przyniesie zysk. I to jedynie dlatego, że ktoś potrafił o nim opowiedzieć w taki sposób, żeby ludzie chcieli go zrealizować. To oznacza, że doskonaląc umiejętności prezentowania pomysłów biznesowych i występowania publicznego 2/3 menedżerów mogłoby zwiększyć swoje szanse na skuteczne przedstawianie i rozwój biznesu, a tym samym na swój awans.

Tymczasem większość wystąpień i prezentacji polskich menedżerów niestety nie jest atrakcyjna, wciągająca i motywująca do działania. Przeciwnie - jest przeładowana danymi, za długa, nic nie wnosząca - po prostu nudna. Prezenterzy są jak niewolnicy przestarzałych metod – ich pan ma na imię Nuda, a na nazwisko Power Point. Można mieć wrażenie, że przygotowując i prowadząc prezentacje nie myślą w innowacyjny sposób i nie szukają nowych rozwiązań. Owszem, rozwój biznesu jest pasją menedżerów, ale opowiadanie o nim jedynie obowiązkiem. Sami traktują swoje wystąpienia jak nic nie wnoszącą konieczność, nie przygotowują się, nie angażują, nie wciągają odbiorców do swojej gry i co w efekcie uzyskują? To, że nic się nie zmienia! A szkoda.

Bo wystąpienia publiczne są szansą, a nie karą! Szansą opowiedzenia światu o swojej wizji biznesowej. Szansą jej realizacji. Rozumiejący tę szansę menedżerowie chcą prezentować inaczej. Szanują wzorce i znane narzędzia, ale zadają sobie pytania: „Co dalej?”, „Jak się rozwijać?”, „Co zrobić inaczej, żeby pokazać światu swój biznes w innowacyjny sposób?”, „Jak opowiedzieć o biznesie, żeby zarazić ludzi tym pomysłem i zachęcić ich do zrealizowania go?”. Szukają sposobu, żeby stać się świetnym mówcą.
Rozumieją rzecz najważniejszą: nowoczesny, skuteczny mówca to lider. A lider nie zalewa odbiorców milionem faktów, tylko buduje relację z publicznością rozumiejąc jej potrzeby, jasno mówi o celach i pokazuje korzyści z realizacji tych celów. Mówca- lider wywiera wpływ!

Jaki jest przepis na mówcę- lidera?

  • Ma wizję biznesową i pomysł na nietuzinkową, inną niż wszystkie prezentację. do powiedzenia.
  • Zawsze jest przygotowany. Nie sprowadza przygotowań do zrobienia slajdów. Nie myśli: „Jakoś to będzie”, „Coś tam powiem.” Jego wystąpienie nie jest chaosem. Ma strategię osiągnięcia swoich celów. Przygotowuje nowoczesną, atrakcyjną strukturę wystąpienia i dzięki temu jego treści są ciekawe i uporządkowane.
  • Buduje relację z publicznością, rozumiejąc, że „Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba jeszcze mówić do ludzi”. Jest uważny na potrzeby odbiorców, wie, co zrobić i co mówić, żeby na te potrzeby odpowiedzieć.
  • Jest zaangażowany i mówi z pasją. Jest pewny siebie, potrafi panować nad stresem. Niczego nie udaje, jest autentyczny i szczery. Swoją energią i prawdą wywiera wpływ na odbiorców.

Mówca- lider jest świadomy siebie i nieustannie się rozwija. Doskonali swoje umiejętności, obserwuje najlepszych mówców biznesowych, analizuje swoje wystąpienia i wprowadza zmiany. A przede wszystkim szkoli się i czyta. A potem działa i wywiera wpływ swoimi wystąpieniami. O tym jak stać się mówcą – liderem pisze Lidia Buksak, trener wystąpień publicznych w książce „SZKOŁA MÓWCÓW. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy”. Warto ją przeczytać, ponieważ to książka napisana przez trenera, nie przez pisarza. To nie wydumane teorie, tylko treści wynikające z wieloletniego doświadczenia autorki w pracy z żywym człowiekiem. Nie ma w niej ogólników i łatwych rozwiązań. Lidia Buksak proponuje swoje autorskie metody, takie jak Formuła 5K, czy koło struktury prezentacji, dzięki którym wystąpienia nigdy nie będą nudne i przewidywalne. To praktyczna wiedza i ćwiczenia, pozwalające przygotować skuteczną prezentację, doskonalić głos i sposób mówienia, pracować nad mową ciała. A także trening mentalny, który nauczy Czytelnika radzić sobie ze stresem i mówić z zaangażowaniem i pasją.
Lektura i przepracowanie treści zawartych w książce „SZKOŁA MÓWCÓW” to trening wystąpień publicznych. To sposób na to, żeby myśleć i prezentować swoje idee inaczej niż wszyscy, a tym samym na to, żeby rozwijać swój biznes i mieć większe szanse na awans.

Autor: Lidia Buksak – trener wystąpień biznesowych z ponad 20-letnim doświadczeniem w szkoleniu menedżerów, logopeda medialny, autorka książki „SZKOŁA MÓWCÓW. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy”.

Spotkaj się z Lidią podczas konferencji „Biuro Zarządu 2018”, 18-19 października 2018, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Co rozwój biznesu ma wspólnego z występowaniem publicznym?