Co szósty e-zakup opłacany smartfonem

PAP
opublikowano: 07-09-2016, 15:16

W pierwszym półroczu 2016 r. już co szósty internauta robił zakupy przez urządzenie mobilne - powiedziała dyrektor generalna PayU Polska Sylwia Bilska. Tendencja wzrostowa będzie się utrzymywać.

Jednym z tematów pierwszego dnia Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju był rozwój e-commerce. Jak zaznaczyła Sylwia Bilska, siłą napędową e-commerce w Polsce są płatności mobilne, których wartość rośnie najszybciej w historii.

Fotolia

Z danych PayU wynika, że w 2015 r. nastąpił w Polsce 108-proc. wzrost tego rodzaju transakcji rok do roku, powiększa się również ich udział w całości handlu elektronicznego. Jeszcze rok temu wynosił on kilka procent, obecnie jest to 13 proc., a np. w serwisie Allegro odnotowany został 20-proc. udział płatności m-commerce w ogóle sprzedaży elektronicznej.

Mobilnie najchętniej płacimy za zakupy odzieżowe, bilety i opłaty parkingowe. W przypadku tych ostatnich są to małe kwoty, przy których rozwiązania mobilne okazują się nadzwyczaj użyteczne.

Zdaniem Sylwii Bilskiej, dyrektor generalnej PayU Polska handel mobilny swój wzrost generuje głównie poprzez rozwój innowacyjnych rozwiązań, coraz lepszy user experience (doświadczenie użytkownika - red.) i ciągłe ulepszanie ścieżki zakupowej.

- Jest to bardzo szybko rosnący biznes, niemniej 13 proc. udziału w płatnościach online nie gwarantuje pierwszego miejsca w Europie. Numerem jeden jest Wielka Brytania, której udział m-commerce w e-handlu jest na poziomie 30 proc., liderem światowym są z kolei Chiny z udziałem rzędu 50 proc. – zaznaczyła Sylwia Bilska.

Najlepszy wynik w Unii Europejskiej Polska odnotowała natomiast we wzroście wydatków internetowych ogółem, który wyniósł rok do roku 12 proc. 

Odnosząc się do pytania o bezpieczeństwo zakupów za pośrednictwem m.in. smartfonów. Sylwia Bilska zapewniła, że płatności mobilne są dużo bezpieczniejsze od gotówkowych, będąc na takim samym poziomie bezpieczeństwa jak płatności desktopowe (laptopy i komputery stacjonarne - red.). 

- Porównując je do płatności gotówką, definitywnie są bezpieczniejsze. Jeżeli ktoś ukradnie nam gotówkę, ona znika bezpowrotnie, tu natomiast mamy różnego rodzaju gwarancje - zauważyła.

PayU jest dostawcą systemu płatności, który ułatwia dokonywanie zakupów przez Internet. Firma jest liderem płatności on-line w Polsce i na wielu lokalnych rynkach. PayU należy do międzynarodowego koncernu Naspers, który - prowadząc działalność w 133 krajach - zajmuje trzecią pozycję na świecie pod względem liczby obsługiwanych klientów w e-commerce.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane