W pierwszym półroczu 2016 r. już co szósty internauta robił zakupy przez urządzenie mobilne - powiedziała dyrektor generalna PayU Polska Sylwia Bilska. Tendencja wzrostowa będzie się utrzymywać.
Jednym z tematów pierwszego dnia Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju był rozwój e-commerce. Jak zaznaczyła Sylwia Bilska, siłą napędową e-commerce w Polsce są płatności mobilne, których wartość rośnie najszybciej w historii.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł5 zł/ miesiąc
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Cały artykuł mogą przeczytać tylko nasi subskrybenci.Tylko teraz dostęp w promocyjnej cenie.
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Od jakiegoś czasu nie masz pełnego dostępu do publikowanych treści na pb.pl. Nie może Cię ominąć żaden kolejny news.Wróć do świata biznesu i czytaj „PB” już dzisiaj.
W pierwszym półroczu 2016 r. już co szósty internauta robił zakupy przez urządzenie mobilne - powiedziała dyrektor generalna PayU Polska Sylwia Bilska. Tendencja wzrostowa będzie się utrzymywać.
Jednym z tematów pierwszego dnia Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju był rozwój e-commerce. Jak zaznaczyła Sylwia Bilska, siłą napędową e-commerce w Polsce są płatności mobilne, których wartość rośnie najszybciej w historii.
Fotolia
Z danych PayU wynika, że w 2015 r. nastąpił w Polsce 108-proc. wzrost tego rodzaju transakcji rok do roku, powiększa się również ich udział w całości handlu elektronicznego. Jeszcze rok temu wynosił on kilka procent, obecnie jest to 13 proc., a np. w serwisie Allegro odnotowany został 20-proc. udział płatności m-commerce w ogóle sprzedaży elektronicznej.
Mobilnie najchętniej płacimy za zakupy odzieżowe, bilety i opłaty parkingowe. W przypadku tych ostatnich są to małe kwoty, przy których rozwiązania mobilne okazują się nadzwyczaj użyteczne.
Zdaniem Sylwii Bilskiej, dyrektor generalnej PayU Polska handel mobilny swój wzrost generuje głównie poprzez rozwój innowacyjnych rozwiązań, coraz lepszy user experience (doświadczenie użytkownika - red.) i ciągłe ulepszanie ścieżki zakupowej.
- Jest to bardzo szybko rosnący biznes, niemniej 13 proc. udziału w płatnościach online nie gwarantuje pierwszego miejsca w Europie. Numerem jeden jest Wielka Brytania, której udział m-commerce w e-handlu jest na poziomie 30 proc., liderem światowym są z kolei Chiny z udziałem rzędu 50 proc. – zaznaczyła Sylwia Bilska.
Najlepszy wynik w Unii Europejskiej Polska odnotowała natomiast we wzroście wydatków internetowych ogółem, który wyniósł rok do roku 12 proc.
Odnosząc się do pytania o bezpieczeństwo zakupów za pośrednictwem m.in. smartfonów. Sylwia Bilska zapewniła, że płatności mobilne są dużo bezpieczniejsze od gotówkowych, będąc na takim samym poziomie bezpieczeństwa jak płatności desktopowe (laptopy i komputery stacjonarne - red.).
- Porównując je do płatności gotówką, definitywnie są bezpieczniejsze. Jeżeli ktoś ukradnie nam gotówkę, ona znika bezpowrotnie, tu natomiast mamy różnego rodzaju gwarancje - zauważyła.
PayU jest dostawcą systemu płatności, który ułatwia dokonywanie zakupów przez Internet. Firma jest liderem płatności on-line w Polsce i na wielu lokalnych rynkach. PayU należy do międzynarodowego koncernu Naspers, który - prowadząc działalność w 133 krajach - zajmuje trzecią pozycję na świecie pod względem liczby obsługiwanych klientów w e-commerce.