Co trzeci pracownik się szkoli, ale to wciąż poniżej średniej UE

Sylwester Sacharczuk
opublikowano: 27-09-2011, 00:00

Coraz więcej Polaków uczestniczy w kursach finansowanych przez swoich szefów – wynika z raportu EBWP.

Powoli, ale systematycznie, wzrasta procent polskich firm inwestujących w rozwój pracowników. To wniosek, który płynie z Europejskiego Badania Warunków Pracy (EBWP). W 2010 roku w szkoleniach finansowanych przez firmę uczestniczyło 33,1 proc. pracowników. To o 10 proc. więcej niż przed dziesięcioma laty. Obecny wynik plasuje Polskę blisko średniej unijnej, która wynosi 33,7 proc. Prym wiodą kraje skandynawskie. W Finlandii aż 51 proc. badanych pracowników podnosiło swoje kwalifikacje i kompetencje korzystając ze wsparcia swoich firm. Z kolei w Szwecji ten odsetek wynosi 48,6 proc. Nawet nasi sąsiedzi Czesi mają dużo lepszy wynik od Polski — 46 proc. Z czego to wynika? Rodzime firmy nie korzystają z możliwości, jakie mają.

— Wielu przedsiębiorców nie wie, że mogą zainwestować w kapitał ludzki, korzystając ze szkoleń współfinansowanych z funduszy unijnych. Nie trzeba wypełniać odrębnych wniosków i pozyskiwać środków, ale można wysłać pracowników na kursy już dostępne na rynku — mówi Bożena Lublińska–Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Aby skorzystać ze szkoleń, wystarczy wejść na stronę www.inwestycjawkadry.pl.

— Tu znajduje się największa baza kursów i studiów podyplomowych w Polsce, w tym dofinansowanych z funduszy UE. Przedsiębiorcy znajdą tu przyjazną wyszukiwarkę, która pozwoli szybko znaleźć odpowiednie szkolenie — mówi Joanna Nowakowska, p.o. dyrektora departamentu rozwoju kapitału ludzkiego w PARP.

W bazie jest ponad 2,2 tys. szkoleń, z czego ponad 90 proc. to zajęcia darmowe.Dzięki nim firmy mogą podnieść kwalifikacje swoich pracowników bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.

Europejskie Badanie Warunków Pracy zostało przeprowadzone wśród 27 państw członkowskich UE oraz w Turcji, Chorwacji, Norwegii, Macedonii, Czarnogórze, Albanii i Kosowie.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane