Colonnade zastąpił AIG

LUS
opublikowano: 05-07-2017, 22:00

Grupa Fairfax weszła do Polski dzięki AIG Europe, ale nasz rynek ubezpieczeń może zaoferować jej jeszcze kilka innych firm.

Kanadyjski holding Fairfax w październiku 2016 r. przejął aktywa operacyjne, pracowników AIG i możliwość kontynuacji umów ubezpieczenia w ramach polis oferowanych przez Colonnade Insurance w regionie Europy Środkowo- -Wschodniej. Spółka swoją działalność na polskim rynku rozpoczęła 1 lipca 2017 r.

NIE DLA AUT: Colonnade Insurance należy do kanadyjskiej grupy Fairfax Financial Holdings, której prezesem jest Peter Csakvari. Colonnade znana jest ze zdecentralizowanego zarządzania, a w Europie sprzedaje ubezpieczenia majątkowe i osobowe.
Zobacz więcej

NIE DLA AUT: Colonnade Insurance należy do kanadyjskiej grupy Fairfax Financial Holdings, której prezesem jest Peter Csakvari. Colonnade znana jest ze zdecentralizowanego zarządzania, a w Europie sprzedaje ubezpieczenia majątkowe i osobowe. Fot. Szymon Łaszewski

— Europę Środkowo-Wschodnią postrzegamy jako region o dużym potencjale wzrostu, chcemy więc ugruntować swoją pozycję w tej strefie na wiele lat. Doświadczony zespół i kadra zarządzająca czy zdyscyplinowany sposób podejmowania ryzyka stanowią niewątpliwe atuty polskiego oddziału firmy — przekonuje Peter Csakvari, prezes grupy Fairfax na Europę Wschodnią i dyrektor operacyjny Colonnade Insurance w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Spółka będzie kontynuowała obsługę polis AIG, programów międzynarodowych, a także likwidację szkód z obecnych umów. Niezmienna pozostaje również kadra 100 pracowników, w tym także 4 regionalnych dyrektorów sprzedaży.

— Naszym głównym celem pozostaje utrzymanie najwyższego poziomu obsługi zarówno obecnych, jak i przyszłych klientów. Na co dzień będziemy czerpać z doświadczeń gromadzonych przez zespół podczas 27 lat działalności na polskim rynku — mówi Paweł Holnicki-Szulc, dyrektor generalny Colonnade Insurance. Oferta polskiego oddziału kierowana jest do klientów komercyjnych oraz indywidualnych i nie zawiera jedynie u b e z - pieczeń z grupy 10, czyli wynikających z posiadania pojazdów lądowych. Colonnade zakłada, że w ciągu następ nych 12 miesięcy obsłuży 8 tys. klientów komercyjnych i 200 tys. indywidualnych.

— Świadome skupienie się na wyselekcjonowanych grupach ubezpieczeń i wykluczenie ubezpieczeń komunikacyjnych OC nie pozwoli Fairfaksowi na zamieszanie w polskim rynku ubezpieczeń. Założenia strategii Colonnade pokazują, że będą działać w stylu AIG Europe — mówi Marcin Broda, analityk rynku ubezpieczeń, wiceprezes spółki Ogma. Podstawą działania grupy Fairfax jest nie tylko rozwój wewnętrzny i pomnażanie wartości księgowej w długim okresie (w przypadku polskiego oddziału o 15 proc. rocznie), ale również przyjazne przejęcia. Czy w takim razie AIG Europe będzie jedyną kupioną przez spółkę polską firmą ubezpieczeniową?

— Na naszym rynku istnieje kilka podmiotów, które nie są w stanie samodzielnie przynosić zadowalających zysków. Problemem może być jedynie ich cena. Jeśli więc w Polsce pojawi się szansa i przestrzeń do zakupu kolejnej firmy ubezpieczeniowej, Fairfax na pewno z niej skorzysta — ocenia Marcin Broda.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: LUS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu