Comarch chce być firmą globalną

Ewa Bęczkowska
24-09-2003, 00:00

W 1991 r. wydawało się niemożliwe, że Comarch będzie konkurował na rynkach światowych. Obecnie jest to faktem.

Comarch powstał na początku lat 90. Nazywał się wtedy Computer Communication Consultants. Dwa lata później firma zmieniła nazwę. W październiku 1994 roku została spółką akcyjną, a w 1999 r. weszła na GPW. Stworzona wokół firmy macierzystej grupa rozrosła się w ciągu 10 lat w sieć spółek w USA, Niemczech i na Bliskim Wschodzie.

Pomimo spowolnienia gospodarczego w 2002 r. Comarch osiągnął przychody wysokości 156 mln zł. Zysk netto osiągnął wartość 9,8 mln zł, co stanowiło wzrost o 14 proc. w stosunku do roku 2001.

— Strategia firmy Comarch w coraz większym stopniu będzie nakierowana na sprzedaż zagraniczną. Dotychczasowe sukcesy (...) utwierdzają nas w przekonaniu, że mamy znaczące szanse, aby stać się dużą, międzynarodową firmą informatyczną — twierdził w ostatnim raporcie rocznym Janusz Filipiak, prezes Comarchu.

Firma wygrała już m.in. przetarg zorganizowany przez Departament Informatyki i Telekomunikacji stanu Waszyngton. Amerykanie postawili właśnie na ich system billingowy Tytan, rejestrujący i rozliczający rozmowy urzędników. Wyjście poza Polskę wymusza jednak modyfikację już istniejących produktów i technologii oraz opracowywanie nowych. W tym celu w 2002 r. wyemitowano 5-letnie akcje zamienne na akcje.

Według raportu Computerworld, spółka jest na 33. pozycji wśród największych spółek informatycznych w Polsce w 2002 r. Znacznie lepszą, bo 9. pozycję ma w grupie największych spółek świadczących usługi. Ofertę Comarch kieruje głównie do sektora telekomunikacyjnego i finansowego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ewa Bęczkowska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Comarch chce być firmą globalną