CR Media Consulting spodziewa się wzrostu rynku reklamy o 11,3 proc.

ISB
opublikowano: 22-02-2008, 16:05

Polski rynek reklamowy może wzrosnąć w 2008 r. o 11,3% do 7,519 mld zł, ocenia CR Media Consulting w "Ad Media Raport" przedstawionym w piątek. Według CRMC w 2007 r. rynek reklamowy wzrósł o 17,8% do  6,757 mld zł.

"Czwarty kwartał był okresem najbardziej dynamicznego wzrostu wydatków reklamowych. Tradycyjnie najlepszy dla mediów okres przyniósł im w 2007 roku 2,2 mld złotych czyli niemal 1/3 przychodów reklamowych uzyskanych w całym roku" - czytamy w raporcie.

CRMC ocenia, że największe przychody uzyskali nadawcy telewizyjni, których wpływy zwiększyły się w roku ubiegłym o 16%, co stanowi największy wzrost od czasów kryzysu rynku reklamy na przełomie wieku.

"Brak możliwości zakupu oczekiwanej przez reklamodawców ilości czasu w telewizji spowodował, iż niewykorzystane nadwyżki budżetów reklamowych zostały skierowane do innych mediów. Zjawisko to bardzo nasiliło się w czwartym kwartale i najsilniej poprawiło wyniki sprzedaży nadawców radiowych, których przychody reklamowe wzrosły w tym okresie o ponad 18%. Również w przypadku prasy dynamika przychodów reklamowych była najwyższa w ostatnich trzech miesiącach roku i przekroczyła 8%. W skali całego roku oba te media rozwijały się wolniej niż średnia rynkowa - reklama w prasie wzrosła o 5% a w radio - 9%“ - oceniają analitycy.

Według raportu najszybsze tempo rozwoju notuje reklama internetowa, której skala wzrosła o 45% w stosunku do roku poprzedniego i aż 10-krotnie w ciągu ostatnich 5 lat.

W przyszłym roku wydatki reklamowe będą napędzane przez wielkie wydarzenia sportowe: Euro 2008 i Olimpiadę w Pekinie.

CRMC ocenia, że w 2009 r. tempo wzrostu rynku reklamowego spowolni do 8,1 % r/r. Wartość polskiego rynku reklamowego w 2009 r. może wynieść 8,131 mld zł. (ISB)

mtd/maza

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISB

Polecane