CRN: sprzedawcy sprzętu i oprogramowania nie są obecni w portalach porównujących ceny

opublikowano: 29-01-2007, 16:21

85 proc. sprzedawców sprzętu informatycznego i oprogramowania nie jest obecnych w porównywarkach cen. Oznacza to, że klienci dokonujący zakupów przez Internet nie mają pełnej wiedzy o ofercie sklepów internetowych - takie są wyniki opublikowanego w poniedziałek sondażu Computer Reseller News Polska.

85 proc. sprzedawców sprzętu informatycznego i oprogramowania nie jest obecnych w porównywarkach cen. Oznacza to, że klienci dokonujący zakupów przez Internet nie mają pełnej wiedzy o ofercie sklepów internetowych - takie są wyniki opublikowanego w poniedziałek sondażu Computer Reseller News Polska.

Firmy, nieobecne w porównywarkach cen, twierdzą iż usługi te są zbyt drogie. Uważa tak 75 proc. zapytywanych. Uznaje je za ädo przyjęciaö 20 proc.

Firmom utrzymującym portale porównujące ceny sprzedawcy sprzętu i oprogramowania płacą stały abonament, wynoszący zwykle od 50 zł miesięcznie oraz wynagrodzenie za każde przekierowanie internauty ze strony porównywarki na stronę ich e-sklepu, niezależnie czy dokona on w tym sklepie internetowym zakupu, czy nie.

Według ankietowanych, obecność w portalach porównujących ceny jest korzystna przede wszystkim dla tych firm, które sprzedają ze skrajnie niskimi marżami (1-3 proc.). Tylko takie są bowiem w stanie zaproponować ceny na tyle niskie, aby znalazły się one na szczycie rankingów prowadzonych przez porównywarki.

Portale internetowe - porównywarki cen zostały uznane za "jedne z najbardziej obiecujących przedsięwzięć w Internecie" w 2006 roku przez analityków branży informatycznej i z instytucji finansowych.

Potwierdzeniem tych dobrych rokowań była transakcja z 2 stycznia br., kiedy to QXL Holding, właściciel m.in. Allegro.pl, kupił większościowy pakiet akcji porównywarki cen Ceneo.pl. QXL w oficjalnym komunikacie poinformował, że zakupiono 75 proc. udziałów w spółce Ceneo S.A. za kwotę 875 tys. funtów brytyjskich (GBP). Rozmowy dotyczące pozyskania inwestorów strategicznych m.in. z sektora funduszy i finansowego prowadzą wszystkie istotne na tym rynku podmioty m.in. Skąpiec i Nokaut.

W badaniach dotyczących popularności polskich serwisów internetowych Gemius Magapanel, pierwsze pozycje zajmują Skąpiec i Ceneo. Te same porównywarki za najlepsze w polskim Internecie uznali uczestnicy ankiety PC World Komputer (Skąpiec - 52,18 proc. ankietowanych, Ceneo - 31 proc.) z listopada 2006.

(PAP)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu