CSFB: Rynek reklamy internetowej wzrośnie w 2006 r. do 16,6 mld USD

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 30-12-2005, 17:20

Rynek ogłoszeń i reklamy internetowej będzie miał w 2006 roku wartość 16,6 mld USD, co oznacza wzrost w stosunku do 2005 roku o 32 proc. - podała w piątek agencja Bloomberg, powołując się na raport Credit Suisse First Boston (CFSB).

Rynek ogłoszeń i reklamy internetowej będzie miał w 2006 roku wartość 16,6 mld USD, co oznacza wzrost w stosunku do 2005 roku o 32 proc. - podała w piątek agencja Bloomberg, powołując się na raport Credit Suisse First Boston (CFSB).

Ogłoszenia online, w których zawarte będą dźwięk, elementy interaktywne i animacja, staną się segmentem, w którym wzrost będzie największy - osiągnie 66 proc. Najwięcej ogłoszeń pozyskają Yahoo i Google, jako najczęściej odwiedzane miejsca w Sieci - twierdzi CFSB.

"Widzimy ruch w kierunku większej dywersyfikacji mediów reklamowych. Jest to odejście od tradycyjnego, sprawdzonego od lat modelu, w którym  dominowały telewizja i druk" - powiedziała Bloomberg  dyrektor wykonawczy w nowojorskim biurze międzynarodowej agencji reklamowej Saatchi&Saatchi, Mary Baglivo.

Jak twierdzi CSFB, około 50 proc. ankietowanych dyrektorów marketingu w firmach zadeklarowało zwiększenie nakładów na Internet, głównie na reklamę internetową o średnio 30 proc. w przyszłym roku.

Według raportu CFSB, cytowanego przez Bloomberg, najpopularniejszymi typami ogłoszeń w 2006 roku mają być linki sponsorowane, używane głównie w wyszukiwarkach takich jak Gogle oraz animowane bannery.

Jednak najszybciej rosnącą częścią rynku będą ogłoszenia animowane, wzbogacone w dźwięk, tzw. ogłoszenia typu "rich media" oraz krótkie filmy - spoty internetowe. Zaczną one dominować i wypierać zwykłe bannery już w 2008 roku.

Ankietowani przez CFSB dyrektorzy marketingu i reklamy stwierdzili, że w listopadzie wydali największą część swoich reklamowych budżetów na ogłoszenia internetowe, co oznacza znaczą zmianę w porównaniu poprzednim kwartałem, kiedy to największe środki zostały przez nich wydane na reklamy telewizyjne i ogłoszenia w papierowych magazynach.

Według Bloomberg, coraz większą część spotów internetowych stanowią po prostu spoty telewizyjne, przystosowane do wyświetlania w środowisku sieciowym. Pozwala to na znaczne obniżenie kosztów reklamy, co znowu daje możliwość umieszczenia spotów na większej liczbie stron i portali.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane