Cydr podbija polski rynek

PAP
25-07-2014, 06:59

W ciągu dekady wartość rynku cydru ma sięgnąć 1 miliarda złotych, informuje "Rzeczpospolita".

fot. Marek Wiśniewski
Zobacz więcej

fot. Marek Wiśniewski

"W pierwszej połowie roku sprzedaż cydru była ponad dwukrotnie większa niż w całym 2013 r., a dopiero zaczynamy sezon letni" - mówi Michał Rozalicz, dyrektor marketingu grupy Ambra, lidera rynku wina oraz właściciela marki Cydr Lubelski.

Wszystko wskazuje więc na to, że lekki alkohol z jabłek zanotuje znacznie lepszy wynik niż jeszcze na początku tego roku spodziewali się jego producenci. Zakładali wówczas, że Polacy kupią w 2014 r. 4-6 mln l cydru, wobec ok. 2 mln l w 2013 r.

Cydry zdobywają nasz rynek od ubiegłego roku. Wcześniej - choć jesteśmy największym producentem jabłek w Europie - były prawie nieznane. Impulsem do wysypu nowych marek była decyzja Ministerstwa Finansów, aby obniżyć na nie akcyzę od 1 stycznia 2013 roku ze 158 do 97 zł za hektolitr.

Analitycy Domu Maklerskiego Millennium nie wykluczają, że w ciągu najbliższych pięciu, siedmiu lat wydatki na cydr sięgną 400-500 mln zł, a w ciągu dekady mogą dobić do 1 mld zł. "Cydr stał się modny, a konsumenci też coraz bardziej świadomie sięgają po niego jako smaczną, naturalną alternatywę dla piwa" - zaznacza Michał Rozalicz.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Rolnictwo / Cydr podbija polski rynek