Cyfrowe prototypy to lepszy produkt w krótszym czasie

Anrzej Poćwierz
opublikowano: 24-10-2007, 00:00

Coraz wyższe wymagania klientów, krótszy cykl życia produktu, rosnąca konkurencja — to czynniki, które powodują, że producenci potrzebują nowych rozwiązań, pozwalających zwiększyć ich przewagę rynkową i zyskowność. Ważnym elementem staje się wzrost efektywności wytwarzania produktów, a także skrócenie czasu i obniżenie kosztów opracowywania i wprowadzania ich na rynek. Odpowiedzią na potrzeby producentów są narzędzia umożliwiające tworzenie cyfrowych prototypów.

Prototyp cyfrowy to odpowiednik w pełni gotowego produktu, który można wykorzystywać do rzeczywistej wizualizacji, optymalizacji oraz oceny funkcjonalności i wytrzymałości produktu, zmniejszając bądź eliminując przy tym konieczność tworzenia kosztownych prototypów fizycznych. Użycie prototypu cyfrowego w fazie rozwoju produktu pozwala działom projektowym, konstrukcyjnym i produkcyjnym poprawić poziom komunikacji z kooperantami, co z kolei przyspiesza wprowadzanie na rynek gotowych rozwiązań. Jednocześnie w znaczący sposób obniża koszty wprowadzania zmian — należy pamiętać, że jakiekolwiek poprawki czy weryfikacje dokonywane na etapie prototypu cyfrowego są wielokrotnie tańsze niż na etapie prototypu fizycznego. Takie podejście do projektowania zdecydowanie zwiększa efektywność tworzenia nowych produktów praktycznie we wszystkich branżach produkcyjnych.

Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Aber-deen Group, zajmującą się analizowaniem sektora przemysłowego, pokazują, że najlepsi producenci w swojej klasie wykorzystują w codziennej pracy prototypy cyfrowe częściej niż pozostali. Dzięki temu budują o połowę prototypów fizycznych mniej, wprowadzając swoje wyroby na rynek średnio o 58 dni szybciej i ponosząc przy tym o 48 proc. niższe koszty projektowania.

Anrzej Poćwierz

menedżer ds. rozwiązań dla przemysłu Autodesk

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anrzej Poćwierz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy