Cyfryzacja w ubezpieczeniach

Materiał partnera
aktualizacja: 28-06-2017, 15:58

Cyfryzacja to jeden z obszarów, w którym branża ubezpieczeniowa zapowiada duże inwesty- cje. Wraz z postępującą digitalizacją w innych sektorach, m.in. bankowości czy telekomunikacji, zmieniają się preferencje polskich konsumentów, którzy przenosząc doświadczenia z innych branż, oczekują efektywnego wykorzystania kanałów i narzędzi cyfrowych także przez zakłady ubezpieczeń. Branża stoi więc przed koniecznością reorganizacji modeli biznesowych, tak aby dopasować sposób funkcjonowania do oczekiwań klientów, zarówno w aspekcie produktowym, jak również w sposobie dystrybucji oraz obsługi.  

Z analizy poszczególnych etapów podróży klienta jasno wynika, że klienci na etapie poszukiwania informacji o produkcie chętnie korzystają z kanałów cyfrowych, przy zakupie produktu niejednokrotnie oczekują wsparcia ze strony doradców, natomiast przy obsłudze polisy znowu chętnie powracają do kanałów elektronicznych. Klientom w coraz większym stopniu zależy na integracji wszystkich kanałów kontaktu, tak aby np. mogli rozpocząć zakup ubezpieczenia przez internet, a następnie dokończyć ten proces przez infolinię lub u agenta, bez konieczności ponownego uzupełniania wniosku.  

W Allianz Polska na bieżąco obserwujemy i badamy zmieniające się preferencje klientów, tak by w odpowiednim momencie móc na nie zareagować, a niejednokrotnie też wyprzedzić rynek. Dążąc do uzyskania pozycji lidera w dziedzinie cyfryzacji ubezpieczeń w Polsce, wprowadzamy wiele nowych rozwiązań
technologicznych, korzystając przy tym z najlepszych doświadczeń pozostałych spółek Grupy Allianz czy też stawiając na autorskie rozwiązania. Digitalizacja jest
bowiem jednym z naszych głównych elementów strategii. Przykładem ostatnich osiągnieć Allianz Polska w tej dziedzinie jest rozpoczęcie dystrybucji produktów przez media społecznościowe, co zrobiliśmy jako pierwsi na rynku. Już teraz przez aplikację Facebook Messenger sprzedajemy polisy turystyczne, a wkrótce wdrożymy podobne rozwiązanie dla ubezpieczeń komunikacyjnych. Skanując kod AZTEC z dowodu rejestracyjnego, klient będzie mógł podczas rozmowy z tzw. czat-botem dokonać kalkulacji składki, a następnie w szybki sposób zakończyć zakup polisy przez call center lub u agenta. Kolejnym aspektem, oprócz wielokanałowej sprzedaży, na jakim koncentrujemy się w bieżącej działalności, jest rozwój oferty produktowej w kierunku jej lepszego dopasowania do rzeczywistych potrzeb klienta. W tym obszarze stawiamy na produkty modułowe, czego przykładem jest nasza nowa oferta Allianz1 w formule abonamentowej. Udostępniony przez nas system do konfiguracji polisy pozwala klientom na samodzielny wybór zakresu ochrony i sumy ubezpieczenia.

Wierzymy, że wprowadzane przez nas innowacje technologiczne i produktowe w połączeniu z rozwojem cyfrowych kanałów sprzedaży pozwolą nam pozyskać nowych klientów, także tych z młodego pokolenia.  

MACIEJ STANKIEWICZ
departament digitalizacji i strategii klienta Allianz Polska  

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Cyfryzacja w ubezpieczeniach