"Czarny Piątek" może być fatalny dla amerykańskich detalistów

MD
opublikowano: 27-11-2008, 20:35

Nadchodzi “Czarny Piątek”. Dla wielu amerykańskich detalistów będzie to w tym roku „sądny dzień”.

Od tego, jaki będzie „Czarny Piątek”, czyli pierwszy dzień sezonu zakupów świątecznych, zależy w tym roku dalsze istnienie wielu amerykańskich detalistów. Analitycy ostrzegają tymczasem, że wielu z nich może tym razem nie przetrwać. Powodem jest wzrost niechęci Amerykanów do wydawania pieniędzy w obliczu kryzysu. Część z dużych spółek branży już padła, np. sieć sklepów z elektroniką Circuit City.

- Zła wiadomość jest taka, że to może być najgorszy sezon zakupów świątecznych w historii – powiedział Marshal Cohen, główny analityk branży handlu detalicznego z NPD Group. Prognozuje on, że sprzedaż w okresie listopad-grudzień może spaść o 3 proc.

Spadek sprzedaży w sezonie zakupów świątecznych to katastrofalna wiadomość dla branży detalicznej, bo dane wskazują, że w okresie listopad-grudzień wielu z nich zwykle generuje ok. 50 proc. rocznych przychodów i zysków.

Cohen podkreślił, że pierwszy raz zdarzyło mu się prognozować spadek sprzedaży w listopadzie-grudniu. Inni analitycy są jednak jeszcze większymi pesymistami.

Richard Hastings, strateg z Global Hunter Securities, spodziewa się, iż sprzedaż spadnie o 6-8 proc. Jego zdaniem zdecyduje o tym spadek wartości majątku Amerykanów, trwający od dwóch lat wzrost cen energii, a także zapowiedź znacznego wzrostu bezrobocia w USA.

Britt Beemer z America's Research Group, zapowiada 1 proc. spadek sprzedaży w sezonie zakupów świątecznych. Podkreśla, że po raz pierwszy od 23 lat jego prognoza jest negatywna. 

- Ten rok wygląda tak źle, że nawet pozytywne sygnały dla detalistów, jak wiadomość, że większa liczba Amerykanów zostanie w domu na święta Bożego Narodzenia, nie są w stanie uratować sezonu – powiedział Beemer.

Większym optymizmem wykazuje się Krajowa Federacja Handlu Detalicznego (NRF), największa organizacja branżowa. Według jej prognozy, w sezonie świątecznym sprzedaż wzrośnie o 2,2 proc. Gdyby to się potwierdziło, byłby to najmniejszy jej wzrost o sześciu lat.

MD, Cnn.com

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD

Polecane