Czas na mobilne zakupy

DI
opublikowano: 25-03-2014, 00:00

Inwestycje w e-commerce, jeszcze kilka lat temu oceniane jako niezwykle ryzykowne, dziś stają się normą

W 2013 r. wartość polskiego rynku m-commerce przekroczyła 0,5 mld zł, a w 2014 r. ma się zbliżyć do 1 mld zł (szacunki platformy mGenerator.pl). Do wzrostu przyczynią się zwłaszcza cztery branże: finansowa, handlowa, usługowa i gastronomiczna (restauracje, kawiarnie itp.).

None
None

Mobilny handel nie rósłby tak szybko, gdyby nie upowszechnianie się sprzętu przenośnego. W ubiegłym roku 10 proc. internautów w naszym kraju robiło zakupy za pośrednictwem tabletów (TNS Polska, „Mobile Life 2013”). Wśród użytkowników smartfonów odsetek ten osiągnął 31 (raport IAB Polska Mobile).

Nic dziwnego, że inwestycje w e-commerce, jeszcze kilka lat temu oceniane jako niezwykle ryzykowne, dziś stają się normą. Do świata internetu i mobile wchodzą też tradycyjne sklepy. Choć media elektroniczne oferują tym placówkom szansę na zwiększenie sprzedaży, przeniesienie działalności biznesowej do rzeczywistości wirtulanej w wielu przypadkach nie było ich pomysłem.

Zostały do tego przymuszone przez konsumentów, z których większość stanowią tzw. cyfrowi tubylcy – młodzi ludzie, którzy od urodzenia mieli kontakt z komputerami i siecią, a w ostatnich latach niemal nie odrywają się od mediów społecznosciowych, komunikatorów i smartfonów.

To ci klienci są największym wyzwaniem dla branży m-commerce. I to głównie oni napędzają zapotrzebowanie na kolejne nowinki technologiczne ułatwiające realizację transakcji na odległość, takie jak geolokalizacja, komunikacja bliskiego zasięgu (NFC) czy analiza predykcyjna (polega m.in. na przewidywaniu potrzeb konkretnego klienta).

Choć potencjał krajowego m-commerce jest bardzo duży, ciągle jednak daleko nam pod względem jego rozwoju do USA, Wielkiej Brytanii czy Niemiec. Jeśli jednak nasze e-sklepy będą umiały odpowiadać na oczekiwania konsumentów i zrozumieją ich styl życia i komunikacji, to o przyszłość polskiego handlu mobilnego możemy być spokojni.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane