Czego się wymaga, ile się płaci

DCZ
opublikowano: 27-01-2014, 00:00

Prace związane ze sprzedażą bardzo się od siebie różnią. Od osoby pracującej w telefonicznym centrum obsługi klienta oczekuje się innych umiejętności niż od przedstawiciela handlowego.

Takie osoby są też w różnym stopniu narażone na stres. Od telemarketera nie wymaga się wyższego wykształcenia. Duży nacisk kładzie się za to na jego osobowość. Taki pracownik powinien łatwo nawiązywać kontakty, mieć dużą motywację i pozytywne nastawienie do klientów. Pracodawca wymaga też bardzo dobrej znajomości oferowanego produktu. A ponad połowa firm oczekuje znajomości angielskiego na poziomie komunikatywnym. Jak wynika z Raportu Płacowego przygotowanego przed Advisory Group Test Human Resources, telemarketer w centrum obsługi klienta zarabia średnio 3168 zł brutto.

Przedstawiciel handlowy może liczyć średnio już na 5041 zł brutto. Wymagania zależą od branży. Dla niektórych firm koniecznością będzie ukończenie studiów związanych z ich działalnością, innym wystarczy po prostu dobra orientacja w branży. Pożądane cechy to m.in. umiejętność budowania długotrwałych relacji z klientem, radzenia sobie ze stresem i oczywiście znajomość oferowanych usług lub produktów. Oddzielną kategorię pracowników sprzedaży stanowią osoby obsługujące najważniejszych klientów. Wymaga się od nich minimum dwóch-czterech lat doświadczenia. Głównym zadaniem kierownika ds. kluczowych klientów jest skuteczna sprzedaż, obsługa obecnych i pozyskiwanie nowych klientów. Średnie zarobki to 7551 zł brutto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane