Czekolada i czipsy pomogły Kraftowi

RB, BLOOMBERG
opublikowano: 29-07-2008, 00:00

Drugi koncern spożywczy na świecie zanotował w II kw. zyski większe niż spodziewali się analitycy. To wynik podniesienia cen czekolady, chipsów serowych oraz płatków kukurydzianych, co zrekompensowało wysokie koszty energii oraz zbóż. Do większego tempa wzrostu przyczynił się również słaby dolar, który zwiększył wpływy z eksportu. Zysk netto wyniósł 735 mln USD (0,48 USD na akcję) wobec 707 mln USD przed rokiem. Analitycy spodziewali się 0,4 USD zysku na akcję. Przychody wzrosły o 21 proc. do 11,2 mld USD. Na koniec 2008 r. producent z USA prognozuje 1,92 USD zysku na akcję i co najmniej 6-procentowy wzrost sprzedaży. Na wieść o wynikach notowania spółki w handlu przed otwarciem sesji wzrosły o 3,6 proc

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB, BLOOMBERG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy