Częstochowa tnie urzędnicze koszty

PAP
opublikowano: 05-01-2011, 16:43

Niedawno o mieście zrobiło się głośno z powodu pomysłu wprowadzenia opłat od pielgrzymów. To był pomysł na zwiększenie strony dochodowej budżetu. Czas na wydatki, czyli na administrację.

O ok. 140 etatów zmniejszy się zatrudnienie w samorządzie Częstochowy. Redukcje obejmujące urząd miasta, jednostki samorządu i gminne spółki mają przynieść ok. 5 mln zł oszczędności rocznie.  Jak poinformował Łukasz Stacherczak z biura prasowego częstochowskiego magistratu, decyzja prezydenta miasta Krzysztofa Matyjaszczyka - podyktowana koniecznością ograniczania kosztów bieżących samorządu - dotyczy 140 etatów, z których 50 to etaty w urzędzie miasta.

Dla porównania, dotychczasowy stan zatrudnienia w samym magistracie to ok. 850 etatów. Redukcja ma odbywać się poprzez wstrzymanie przyjęć nowych pracowników i nieprzedłużanie umów o pracę urzędnikom zatrudnionym na czas określony.

-Nie będą to cięcia na ślepo. Indywidualne i nadzwyczajne przypadki będą konsultowane z moimi zastępcami i dyrektorem urzędu. Tylko osobom absolutnie niezbędnym dla skutecznego działania administracji zostaną przedłużone kontrakty - twierdzi Matyjaszczyk.

Jak dotąd, nie jest znany termin zakończenia redukcji. Stacherczak wyjaśnił, że większa jej część nastąpiła już z końcem grudnia - wraz z upłynięciem terminów umów o pracę części pracowników. Ogółem oszczędności, zgodnie ze wstępnymi szacunkami, mają przynieść ok. 5 mln zł rocznie.

W projekcie budżetu Częstochowy na 2011 r. przewidziano wydatki w łącznej kwocie ponad 978,9 mln zł. Wynagrodzenia (wraz z naliczanymi od nich składkami) w jednostkach budżetowych to łącznie blisko 360,2 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane