Czwartek w PB: Bank Pocztowy czeka na nową strategię

Wiktor Krzyżanowski
opublikowano: 2001-08-30 08:37

Poczta Polska i Bank Pocztowy podpiszą wkrótce umowę o współpracy. Zaraz potem zaczną negocjować jej szczegóły, dotyczące m.in. podziału kosztów i zysków. PP po fiasku rozmów z Raiffeisenem nie zamierza na razie szukać inwestora dla BP ani podwyższać jego kapitałów. Najpierw podniesie jego wartość, a pierwszym krokiem jest pozyskanie 400 tys. klientów.

— Umowa rzeczywiście zostanie podpisana wkrótce. Żadnych konkretnych dat nie mogę jednak ujawnić, jak i zresztą treści tego porozumienia — mówi Przemysław Sęczkowski, dyrektor finansowy Poczty Polskiej.

Tajemnicą poliszynela jest jednak, że w przygotowanym dokumencie zapisane są m.in. wyłączność dla Banku Pocztowego w dostępie do placówek Poczty Polskiej, ścisła współpraca przy informatyzacji obu instytucji, wspólne działania marketingowe oraz zasady szkoleń mających przygotować pracowników Poczty do pracy w BP.

Prokom Investments i PP, właściciele BP — po fiasku rozmów z Raiffeisenem — zdecydowali też, że w najbliższym czasie nie będą szukać inwestora dla banku. Nie planują również dokapitalizowania tej instytucji.

Więcej szczegółów w czwartkowym Pulsie Biznesu.