Czy bankowość korporacyjna wejdzie w XXI wiek?

Marta Mróz-Sipiora, menedżer produktu, Asseco Poland
opublikowano: 06-12-2018, 22:00

Z najnowszego raportu Asseco pt. „Bankowość korporacyjna dziś i w przyszłości” wynika, że klienci bankowości korporacyjnej oczekują od banków kompleksowej oferty, szybkiej reakcji na ich potrzeby oraz dobrego doradztwa.

Jednak podstawową i najważniejszą kwestią jest dla nich bezpieczeństwo. Dla prawie 50 proc. firm równie istotna jest innowacyjność. Ze strony banku chciałyby lepszej i szybszej komunikacji oraz poprawy w zakresie bankowości elektronicznej. Klienci korporacyjni czują też potrzebę bardziej elastycznego podejścia i lepszego zrozumienia specyfiki danej firmy. Wyniki badania potwierdzają kluczową rolę doradcy, ale nie jest on jedyną osobą w banku, z którą się kontaktują. Dlatego oczekują rzetelnej oraz kompetentnej obsługi również od innych jego przedstawicieli.

W osiągnięciu tego celu pomocne jest wdrożenie strategii omnikanałowej, która z powodzeniem stosowana jest przez wiodące instytucje finansowe. Dzięki niej wszyscy pracownicy banku mają dostęp do tych samych systemów i informacji, są więc w stanie kompetentnie obsłużyć klienta. Z kolei klient swobodnie decyduje, z jakiej usługi bankowej skorzysta i za pomocą którego kanału komunikacji. Co więcej, czynność zainicjowana w jednym kanale jest kontynuowana w innym, bez utraty danych czy jakości. Poza tym nowoczesne systemy informatyczne mogą podnosić poziom bezpieczeństwa korzystania z usług bankowych, wspierać pracę doradców, a także usprawniać poszczególne procesy. Dlatego mają szansę stać się realnym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej banków, w dużo większym stopniu niż postrzegano to jeszcze kilka lat temu.

W tym kontekście można stwierdzić, że z czasem znaczenie rozwiązań informatycznych w bankowości korporacyjnej będzie zdecydowanie rosło. Obserwując rynek, można przypuścić, że technologie i innowacje związane z bankowością korporacyjną będą nakierowane na upraszczanie procesów produktowych i ich optymalizację. Dlatego dużą rolę w przyszłości bankowości korporacyjnej może odegrać sztuczna inteligencja, decydująca o zagospodarowaniu środków pieniężnych firm w produkty bankowe, a także digitalizacja procesów zapewniających obsługę end-to-end. Oczywiście, przy wdrożeniach innowacyjnych rozwiązań banki muszą mieć na uwadze kwestie regulacyjne i zarządzania danymi. Niezwykle istotnym elementem, ograniczającym wszelkie ryzyka, są nowoczesne metody uwierzytelniania oraz autoryzacji zleceń. Bez wątpienia firmy doceniają te innowacje, które pozwalają im na usprawnienie działalności operacyjnej oraz zmniejszenie związanych z nią nakładów finansowych. Zaoszczędzone w ten sposób środki mogą wówczas inwestować w dalszy rozwój przedsiębiorstwa.

Pełne wyniki raportu Asseco „Bankowość korporacyjna dziś i w przyszłości” dostępne poprzez: abp.asseco.com lub ebp.asseco.com. Partnerem projektu jest HSBC Bank Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Mróz-Sipiora, menedżer produktu, Asseco Poland

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Banki / Czy bankowość korporacyjna wejdzie w XXI wiek?