Czy wiesz, że... dobra koniunktura na rynku meblarskim skompensuje efekt presji cenowej?

Materiał partnera
01-12-2016, 09:17

MICHAEL WOLFF
prezes zarządu Pfleiderer Group

Duży wpływ na wyniki producentów materiałów na bazie drewna ma koniunktura w branży meblarskiej. Obecnie korzystna sytuacja rynkowa pozwala na poprawę wyników, nowe inwestycje i stabilny rozwój. Europejski rynek produkcji mebli rozwija się w stabilnym tempie. W okresie 2009-2015 średnioroczny wzrost wynosił 2,2 proc., a w tym samym okresie polski rynek rósł aż o 7,5 proc. rocznie. Jako Pfleiderer Group, czołowy europejski producent wyrobów drewnopochodnych, największą sprzedaż prowadzimy na rynkach DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) oraz na polskim rynku. Są to największe rynki w Europie pod względem sprzedaży wolumenowej płyt drewnianych w swoich regionach. Dobra koniunktura oraz perspektywy zwyżek cieszą, jednak nie możemy zapominać, jak ważna jest stała budowa przewag konkurencyjnych, chociażby w odpowiedzi na pojawiający się import od tańszych producentów.

Sytuacja geopolityczna na Wschodzie miała w ostatnim czasie wpływ na branżę producentów materiałów na bazie drewna. Producenci z tych regionów zaczęli eksportować swoje płyty na nowe rynki zbytu, na których mogą uzyskać stabilne, wyższe ceny, a które są w stanie wchłonąć dodatkową podaż. Import tańszych, podstawowych produktów ze Wschodu może powodować presję cenową. Odpowiedzią powinno być stałe dostosowywanie produkcji do potrzeb klientów i wprowadzanie na rynek produktów z wyższą wartością dodaną. Dla nas jako europejskiego lidera na tym rynku sprzymierzeńcem jest również profil klienta z Europy Zachodniej. Zainteresowany jest on produktami wysokiej jakości, o lepszych właściwościach technicznych i estetycznych. Polski rynek również zmienia się w tym kierunku. Wymagania klientów rosną i coraz większym powodzeniem cieszą się produkty grupy premium.

Cały czas widoczny jest duży potencjał na rynku w segmencie budownictwa mieszkaniowego i użytkowego, co oczywiście jest wsparciem także dla branży meblarskiej. Zakładamy, że rynek ten będzie się rozwijał zarówno Polsce, jak i Europie Zachodniej, w czym upatrujemy szansę na rozwój biznesu. Natomiast, w moim przekonaniu na europejskim rynku najlepiej odnajdą się ci producenci, którzy zrozumieją obecne trendy i potrzeby klientów.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Czy wiesz, że... dobra koniunktura na rynku meblarskim skompensuje efekt presji cenowej?