Drugi koncern motoryzacyjny we Francji zakończył pierwsze półrocze 17-procentowym spadkiem sprzedaży. To skutek załamania rynku motoryzacyjnego w związku z globalną recesją. Koncern sprzedał 1,11 mln aut, wobec 1,33 mln w tym samym okresie 2008 r.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł7,90 zł/ miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać?Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
Drugi koncern motoryzacyjny we Francji zakończył pierwsze półrocze 17-procentowym spadkiem sprzedaży. To skutek załamania rynku motoryzacyjnego w związku z globalną recesją. Koncern sprzedał 1,11 mln aut, wobec 1,33 mln w tym samym okresie 2008 r.
Wynik byłby gorszy, gdyby nie wzrost zainteresowania autami z logo Dacia. Ich sprzedaż skoczyła o 20 proc., do 153,8 tys. sztuk.
Na Starym Kontynencie sprzedaż koncernu sięgnęła 737,2 tys. aut, czyli o 15 proc. mniej niż przed rokiem. Po informacji notowania Renault wzrosły na giełdzie w Paryżu o ponad 3 proc. Od początku roku kurs wzrósł o 40 proc.