Dane makro i Amazon zaszkodziły giełdom w USA

(Marek Druś)
opublikowano: 03-02-2006, 16:23

Na giełdach w USA nadal dominuje podaż. W piątek inwestorów rozczarowały gorsze niż oczekiwano dane z rynku pracy, a także nieoczekiwany spadek styczniowego wskaźnika nastrojów konsumentów.

Na giełdach w USA nadal dominuje podaż. W piątek inwestorów rozczarowały gorsze niż oczekiwano dane z rynku pracy, a także nieoczekiwany spadek styczniowego wskaźnika nastrojów konsumentów.

W styczniu amerykańska gospodarka dodała 193 tys. miejsc pracy poza rolnictwem. Choć to lepszy wynik niż w grudniu, to wyraźnie niższa liczba od oczekiwanej przez ekonomistów, którzy szacowali ją na 248 tys. Średnia stawka godzinowa za pracę wzrosła w styczniu o 0,4 proc. wobec grudnia. Ekonomiści spodziewali się 0,3 proc. zwyżki. W ujęciu rocznym stawka godzinowa wzrosła o 3,3 proc., najmocniej od trzech lat. Wywołało to obawy wzrostu inflacji. Rozczarował także spadek wskaźnika nastrojów konsumentów. Uniwersytet Michigan podał, że w styczniu wyniósł on 91,2 pkt. wobec oczekiwanych 93,1 pkt.

Wśród spółek największym rozczarowaniem okazały się wyniki kwartalne Amazon.com. Jego akcje spadały w pierwszej części notowań aż o 11 proc., najmocniej wśród spółek wchodzących w skład S&P500. Rozczarował zarówno 43 proc. spadek zysku kwartalnego spółki, jak i zdecydowanie niższa od rynkowej prognoza jego zysku operacyjnego w 2006 roku. Rozczarowanie wynikami kwartalnymi spowodowało także przecenę akcji Gateway, trzeciego w USA producenta komputerów osobistych. Najmocniej drożejącym blue chipem ze średniej Dow Jones jest Honeywell. Citigroup podwyższył jego rekomendację do „kupuj”, a także prognozę jego zysków w latach 2006-2008.

MD

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane