Danone stawia na Polskę i wzmacnia pozycję lidera

  • Materiał partnera
opublikowano: 21-02-2019, 22:00

Produkty mleczne z polskiej fabryki Danone trafiają na stoły konsumentów ponad 20 europejskich krajów. W Polsce goszczą w ośmiu gospodarstwach na 10. Wciąż jeszcze jest potencjał na zwiększenie spożycia krajowego, bo statystyczny Polak zjada dwa razy mniej serków, jogurtów i mlecznych deserów niż Francuz, Holender czy Hiszpan

W fabryce Danone w śląskim Bieruniu powstaje już przeszło 250 wariantów mlecznych produktów. Trafiają na stoły ponad 20 krajów w Europie oraz do Stanów Zjednoczonych. Bieruń jest strategicznym centrum produkcji w europejskich strukturach firmy, która stawia na specjalizację produkcji zakładów. W ciągu trzech lat w rozwój fabryki zainwestowano 40 mln zł. Tylko w ostatnim roku firma przeznaczyła kolejne 10 mln zł w proces zautomatyzowania paletyzacji wyrobów. Po zamknięciu tego etapu modernizacji fabryka w Bieruniu specjalizuje się w produkcji wybranych jogurtów i serków. Powstają tam m.in. produkty Danio, jogurty pitne powyżej 100 g oraz jogurty i serki w wygodnych saszetkach.

Obserwujemy rosnącą świadomość Polaków w dziedzinie zdrowego stylu życia oraz wpływu żywienia na zdrowie. Konsumenci poszukują prostych, naturalnych rozwiązań, często z ciekawymi dodatkami — mówi Marek Wojtyna, prezes Danone w Polsce, dyrektor firmy na region Polski i krajów bałtyckich.  [FOT. TP]
Zobacz więcej

MODA NA ZDROWIE:

Obserwujemy rosnącą świadomość Polaków w dziedzinie zdrowego stylu życia oraz wpływu żywienia na zdrowie. Konsumenci poszukują prostych, naturalnych rozwiązań, często z ciekawymi dodatkami — mówi Marek Wojtyna, prezes Danone w Polsce, dyrektor firmy na region Polski i krajów bałtyckich.  [FOT. TP]

Przestrzeń do smakowania

Według badań firmy Nielsen (Total Polska Premium Read, styczeń–grudzień 2018) wartość rynku produktów mlecznych w Polsce sięga niemal 4,8 mld zł i stale rośnie. Euromonitor w raporcie „Dairy in Poland” prognozuje wzrost o 1,5 proc. każdego roku. Danone już jest liderem rynku produktów mlecznych w Polsce — należy do niego niemal 25 proc. tego sektora, a produkty jego marek znajdują się w 80 proc. gospodarstw domowych w Polsce. Potencjał wzrostu wciąż jest jednak bardzo duży. Chociaż statystyczny Kowalski konsumuje w ciągu każdego roku już około 15 kg produktów powstających na bazie mleka, to nadal jeszcze daleko mu pod tym względem do europejskiej czołówki.

Dla przykładu Holender, Hiszpan czy Francuz zjada takich wyrobów w tym samym czasie niemal dwukrotnie więcej. Danone z Bierunia każdego roku wprowadza na światowy rynek kolejne warianty znanych wyrobów i zupełnie nowe produkty.

— W 2018 r. wprowadziliśmy wiele nowości, a już teraz przygotowujemy kolejne, innowacyjne rozwiązania — mówi Marek Wojtyna, prezes Danone w Polsce, dyrektor firmy na region Polski i krajów bałtyckich.

Przedstawiciele firmy podkreślają, że stały wzrost liczby wariantów produktowych jest niezmiernie ważny, bo dostosowuje ofertę do potrzeb i upodobań konsumentów. Zmieniają się trendy żywieniowe, opakowania, a nawet ulubione smaki. Systematyczny wzrost zagranicznej sprzedaży jest zaś dla fabryki w Bieruniu równie ważny, jak zwiększanie udziału w rynku krajowym. Eksport jest dla Danone jednym z kluczowych aspektów działalności. Firma wysyła z Polski za granicę 1/3 swojej produkcji.

Wybory coraz zdrowsze

Najważniejsza, cywilizacyjna wręcz zmiana dotyczy potrzeby konsumentów, by dbać o zdrowe odżywianie się. Coraz silniej zauważalna jest chęć do sięgania po produkty naturalne, mleczne. Konsumenci zwracają uwagę na metody i warunki produkcji, jakość składników czy opakowania. Z tym wiąże się zaś drugi trend: konsumenci lubią produkty, które umożliwiają wygodną konsumpcję czy też takie, które łatwo zabrać ze sobą do pracy, do szkoły, na wycieczkę za miasto — jogurty w butelkach czy wygodne saszetki, które do 6 godzin można przechowywać poza lodówką.

— Obserwujemy rosnącą świadomość Polaków w dziedzinie zdrowego stylu życia oraz wpływu żywienia na zdrowie. Konsumenci poszukują prostych rozwiązań, często z ciekawymi dodatkami, czego przykładem może być Activia do picia z siemieniem lnianym — nasza nowość z 2018 r. — mówi Marek Wojtyna.

Wpływy ponadsektorowe

Wartość dodana, jaką generuje Danone w polskiej gospodarce, przekracza 1 mld zł (w 2017 r. było to dokładnie 1012,6 mln zł, a składają się na to zakupy u lokalnych dostawców — w tym dostawców mleka, usługi logistyczne, zakupy surowców czy generowanie miejsc na polskim rynku pracy itp.). Dla przykładu Danone zatrudnia w Polsce ponad tysiąc pracowników, ale łączna liczba etatów utrzymanych w gospodarce w Polsce dzięki działalności tej firmy w 2017 r. wyniosła ponad 5 tys., a suma wynagrodzeń dla tych osób prawie 230 mln zł.

— Poprzez odprowadzanie podatków i opłat wspieramy także finansowanie wielu zadań, m.in. związanych z budową dróg, inwestycjami w ochronę środowiska, inwestycjami socjalnymi, zdrowotnymi czy edukacyjnymi. W samym 2017 r. całkowita wartość odprowadzonych podatków do budżetu krajowego oraz miast, w których prowadzimy swoją działalność, wyniosła prawie 35 mln zł — wylicza Marek Wojtyna.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu