Dax taniej dobuduje fabrykę

Magdalena Brzózka
08-04-2009, 00:00

W poprzednim kryzysie też inwestowałem — chwali się prezes kosmetycznej firmy.

W poprzednim kryzysie też inwestowałem — chwali się prezes kosmetycznej firmy.

Wiele firm odkłada inwestycje, ale podwarszawska spółka kosmetyczna idzie pod prąd — właśnie rozpoczyna rozbudowę zakładu produkcyjnego. Do sierpnia przyszłego roku fabryka Dax Cosmetics powiększy się z 4 do 7 tys. mkw.

— Na rozbudowę wydamy 16 mln zł, z czego 5,3 mln zł z dotacji unijnych — mówi prezes Jacek Majdax.

Resztę pieniędzy spółka wyłoży z własnej kieszeni, posiłkując się też kredytem.

— Kryzys nie trwa wiecznie, a to, co uda nam się w tym słabym dla gospodarki okresie zrobić, będzie procentowało w przyszłości. W czasie poprzedniego spowolnienia też budowałem zakład i była to dobra decyzja — mówi Jacek Majdax.

O rozbudowie zarząd zaczął myśleć już w zeszłym roku.

— W sezonie wiosenno-letnim 2008 r. doskwierał nam brak mocy produkcyjnych. Jednak wtedy bardzo ciężko było znaleźć wykonawców, dzisiaj jest dużo łatwiej i taniej. Rzeczywisty koszt budowy zakładu jest o 25 proc. niższy niż rok temu. Dlatego uważam, że kryzys jest dobrym czasem na inwestycje — mówi Jacek Majdax.

Moce produkcyjne spółki zwiększą się o 60 proc. Zarząd liczy, że przełoży się to na dynamiczniejszy wzrost sprzedaży. W ubiegłym roku spółka miała 70 mln zł przychodów i 6,5 mln zł zysku netto, w tym roku liczy na 14-procentowy wzrost przychodów i zysk na podobnym do ubiegłorocznego poziomie.

— Nasza branża jest bardziej od innych odporna na spowolnienie gospodarcze, dzięki paniom, które wielu rzeczy są sobie w stanie odmówić, ale kupna ulubionego kosmetyku nigdy. Mimo to rok obecny będzie sprawdzianem dla rynku. Przetrwają jedynie najsilniejsze firmy kosmetyczne — mówi Jacek Majdax.

Ograniczy zbędne koszty, ale nie będzie oszczędzał na reklamie. To wydatek, który się opłaca.

Dax Cosmetics sprzedaje swoje produkty głównie na rynku krajowym. W ubiegłym roku eksport (m. in. do USA i Arabii Saudyjskiej) stanowił niecałe 5 proc. przychodów firmy. Docelowo spółka chce zwiększyć ten udział do 20 proc.

Magdalena Brzózka

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Brzózka

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Dax taniej dobuduje fabrykę