Debiutant zyskał już 60 proc.

opublikowano: 14-07-2016, 22:00

Notowania Auto Partnera, dystrybutora części do aut, od debiutu na GPW w czerwcu podrożały prawie o 60 proc.

W ofercie publicznej, którą przeprowadzono w maju, inwestorzy trzymali się za portfele, w rezultacie cena była daleka od maksymalnej (2,2 wobec 2,9 zł), a na dodatek nie uplasowano wszystkich oferowanych akcji. Z 46 mln sprzedano 38,8 mln, przy czym w pierwszej kolejności przydzielono walory nowej emisji (23 mln, wpływy sięgnęły więc 85,4 mln zł brutto).

Auto Partner zarządza magazynem w Bieruniu oraz siecią 60 oddziałów, a także siatką transportową. 81,5 proc. sprzedaży w 2015 r. zrealizowano w Polsce, resztą — w krajach ościennych. Firma zatrudnia 900 osób. Jej przychody w 2015 r. wyniosły 518,6 mln zł, EBITDA 30,1 mln zł, a zysk netto 16,3 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu